Jump to content

455 webley


Steinar_B

Recommended Posts

Kuler til 45 acp/colt vil fungere, du må prøve deg fram og finne riktig tyngde på kula i forhold til treffpunktet. Jeg brukte mye 452 kuler til Webleyene som jeg har hatt. Jeg har også prøvd RCBS sin kuletang til 455Webley og dem fungerer fint.

Tror ikke jeg har noen ferdig støpte av dem liggende, men visst jeg har så kan du få dem.

Link to comment
Share on other sites

.455 lades med så lavt trykk at man bør ha hulbasekuler i rent bly. Hulbasen gjør at kula ekspanderer litt og griper bedre i riflingen, gitt at blyet er så mykt at det påvirkes av trykket.

 

Har holdt en MKVI, og den hadde jeg lyst på...

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Skal å hente en webley i kveld jeg sammen med en kongsberg colt, så må vel få sett til å bestilt hylser nå.

Men kommer meg ikke inn på hjemmelading sida av en eller annen grunn..

 

Så for meg at 45colt kuler blir det enkleste å få tak i ja, men hadde vært kjekt med den orginalekula å kulevekta å.. Men er vel ike så nøye, blir nok ikek skutt så vanvittig mye med den alikevel.

Enn den som kunen vært amrikaner, kunne en bestilt å kjøpt ammo på nett.. og faktisk hatt ett utvalg utover 9mm,og 38..

Link to comment
Share on other sites

Men kommer meg ikke inn på hjemmelading sida av en eller annen grunn..

 

Alvestad har ikke betalt dns-operatøren sin for at ip-adressa hans skal knyttes til hjemmelading.no, du må skrive http://www.hjemmelading.no" target="_blank for at adressen skal virke.

 

http://www.hjemmelading.no

 

altså ikke glem "www" selv om de fleste sider gir korrekt oppslag uten...

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...