Jump to content

Hvordan få tak i Howa Axiom stokk?


fredrik

Recommended Posts

Den er justerbar i enten høy eller lav posisjon. Eller egentlig, du velger når du monterer. Det vil si at 24 objektiv passer med lav og 42-50-56 passer med høy.

Koster noe sånt som 250 inkl frakt fra den siden jeg linket til.

 

Er ellers fornøyd med stokken, demper rekyl bra og var drop in montering på min Howa.

Link to comment
Share on other sites

Tja, min heter ultra light eller noe sånt, (kjøpte den ny i eske på Finn for 1500 spenn)

Vil tippe vekt til det samme som originalstokken, men jeg aner egentlig ikke. Neppe stor forskjell.

Har en .300WM uten brems eller demper og er ikke rifleskytter så jeg setter pris på rekyldempingen :oops:

Link to comment
Share on other sites

Det er 100 dollar eksportgrense ut av USA som sikkert fetteren din ordner når han skriver verdien på pakka før han sender den.

Her i norge er det bare å importere, du må bare betale moms. Det har hendt at tollvesenet bruker lang tid på noen av mine pakker da de ikke er våpenkyndige og forståelig nok må forsikre seg om at de ikke sender noe ulovlig og farlig ut blandt folk.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Bare vær klar over at Axiom stokken er belagt med ett særskilt eksport forbud ut av USA.

 

Fetteren får laaaaang ferie om den pakken blir stoppet. Er en grunn til at leverandørene IKKE ønsker å sende deg denne, det kan fort bli skikkelig lite trivelig.....

 

Hvordan kan noen norske firma selge denne da?

 

Og dette med avsenderadresse :wtf:

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om den vil passe til en howa 1500 varmint?

evt. hvor mye tilpass det blir behov for?

 

Svarer deg her jeg:) :

Det vet jeg egentlig ikke. Varmint har tykkere løp?

ja den har nok det. husker ikke i farten hvor tykkt løpet er på min rifle. har du fått stokk? var visst ikke så enkelt og skaffe disse med mindre det var i forbindelse med forsvar eller politi. hjelper vel heller lite at man er i HV.. hehe. :-P

Link to comment
Share on other sites

Fordi firmaer med "Export Licence" kan selge disse til f.eks. norske forhandlere.. Denne eksporttillatelsen blir ganske dyr for en enkel stokk, men får du delt den på noen hundre stokker blir det ikke så galt..

 

Nei Axiom stokk er ikke restricted item, men Export prohibited , case closed. Den får du ikke lovlig eksport på uansett hvem du er. Selvfølgelig så sant du ikke er godkjent sluttbruker av forsvarsmateriell osv - men sivilt er denne ulovlig å ta ut av USA uansett måte. Prøv gjerne men føderale fengsel i USA har god plass til flere. Jeg har en god venn i USA som på tross av svært gode advokater via NRA etc akkurat for øyeblikket har 32 mnd igjen av ferien for å ha solgt kikkertsikter med feil retikkel i 2006/2007. ATF/DDTC hører i våpensaker direkte under Homeland security og har uante ressurser, tid og utvidede lovhjemler om de fatter interesse for en sak. Som naiv nordmann skjønner en kanskje ikke alvorligheten av dette - men prohibited items hører innunder terrorlovgivningen og er rett og slett skumle greier!

 

Hvordan kan noen norske firma selge denne da?

Og dette med avsenderadresse

 

Finner du den hos noen norske firmaer? I Norge er denne enn så lenge en helt lovlig vare da vi pr idag ikke har dustete regler som kategoriserer våpens farlighetsgrad basert på utseende og ikke virkemåte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...