Jump to content

En liten godbit ?


seawolf

Recommended Posts

Har fått tak i en Busse Safari Skinner med slire signert Jennifer Busse og Mike Thourot som har designet denne kniven. Kilden er "trustworthy" så jeg regner med at dette er ekte.

 

safariskinner002.jpg

 

 

safariskinner001.jpg

 

(Ser at høyre del av bildene mine forsvinner ??? bruker photobucket)

Link to comment
Share on other sites

Alt nytt og prisen ble $ 270,- hjem i stua.

Ikke så mange av disse Safari Skinners, og nå har jeg tre stykker. To med coating på bladet og en satin.

Vet ikke helt om jeg er samler eller bare litt gal....... :?

 

Samler og "mental utilregnelighet" går hånd i hånd.

Men artig at det er fler av oss. :lol:

 

Du er rimelig fornøyd med Safari Skinnern?

 

Har vel hent at jeg har hatt to like av en kniv selv, men aldri tre. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Flådde ei hjortekolle og en 1 1/2 års elgokse i fjor, og Safari Skinner var god å jobbe med.

Utformingen på skaftet og bladet passet godt til arbeidstillingen/grepet, og eggen holdt fint på de to dyra ihvertfall.

Jeg vet ikke helt hvilke egenskaper som kjennetegner D2, men det ble skarpt og holdt godt.

Tyngden på disse heltangeknivene gjør at en kjenner de i neven og de jobber med en viss autoritet sammenlignet med "plastkniver".

Men igjen...smak og behag

 

Dette siste tilskuddet blir nok Safe Queen sammen med Berganskniven.

Litt artig og ... :D

 

Korreksjonen fra Flashman er nok ikke så langt fra sannheten :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke helt hvilke egenskaper som kjennetegner D2, men det ble skarpt og holdt godt.

Tyngden på disse heltangeknivene gjør at en kjenner de i neven og de jobber med en viss autoritet sammenlignet med "plastkniver".

 

D2 er et stål med høy slitasjemotstand, men som samtidig er vanskelig å slipe og ikke vil gi den ekstremt skarpe eggen. Ikke det seigeste, så bør ikke belaste bladet for mye, men fra disse kara er jo som regel tykkelsen tilstede. :D

 

Har selv hørt gamle, konservative knivfolk si de liker tyngde på kniven, så ingen skam i det. :)

Link to comment
Share on other sites

:D ÅÅÅåååå så fin! Jeg blir nesten syk av misunnelse! Men hadde jeg hatt en så fin og dyr kniv, hadde jeg aldri hatt råd til å bruke den!

(Men for en veggpynt!) Tror nok ikke du har noen samlemani? Jeg kunne godt ha 10stk av de der hvis jeg ikke hadde et så elendig visakort som jeg har! Aldri noen store summer på saldoen der! LYKKE TIL med en vakker kniv!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...