Jump to content

CZ 455 Standard Links 17 HMR?


Del

Recommended Posts

Hei!

Er det noen som har prøvd overnevnte våpen, og som har noen erfaringer å dele(presisjon, avtrekk o.l.)? Har ellers en del spesifikke spørsmål:

 

1) Er kolben for lav til bruk med kikkertsikte?

2) Hvor er nettskjæringen blitt av, og gjør det noe at den mangler? http://villmarksbutikken.net/Produkter/ ... 5-Standard (klikk på bildet)

3) Vet noen om det er mulig å få tak i dette våpenet i 17 HMR fra begynnelsen av, altså uten å kjøpe ekstra pipe? I links?

4) Helt til slutt; er det mulig å montere tofot?

 

Mottar ellers også alle andre tips med takk!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Liten opptatering ang cz 455 sendte ut et par mail i går å fikk noen svar.

Hei.

 

Vi har ingen informasjon om når denne riflen vil komme i links utgave,

men vi har fått antydet levering en gang ut på nyåret.

 

Med hilsen

Våpen-Søilen AS

 

Hei

 

Pr i dag er det CZ 452 lux som er i lings, uten pipeskifte.

CZ 455 i lings håper vi er her på vårparten, vi har ikke fått noe tidspunkt fra importør.

 

--

Villmarksbutikken AS

Jessheim Storsenter

2050 Jessheim

TLF: 63974746

 

Så no e det bare å kryse fingrene å vente :)

Link to comment
Share on other sites

Heisveis

 

 

 

Jeg har en veldig dårlig nyhet til deg. Ifølge importør så hadde CZ sagt at de prioriterte å lage 455 i høyreversjon første omgang da etterspørselen var ENORM. Så det kunne se ut som om Links versjonen ikke kunne bli levert før neste år igjen, altså 2013.

 

 

 

Men dette kan endre seg ganske fort, så sjekker du opp igjen på vår/sommeren 2012 så veit jeg nok mye mer

 

 

 

 

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

For Winge Våpen AS

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Ringte winge våpen i dag før å høre om de hadde noe info om liks utgaven, gikk 10 min så ringte de, det kommer ingen links utgave i år! Det kan hende det kommer til neste år, men lite sansynlig fikk eg beskjed om. :twisted::twisted::twisted:

Eg har den følelsen av at det er helt forbanna konge å være links skytter :!: Snakk om å bli straffa.

Link to comment
Share on other sites

Eg har den følelsen av at det er helt forbanna konge å være links skytter :!: Snakk om å bli straffa.

 

Jepp, jeg har gått over til å skyte rechts :lol:

Ble plutselig mye bedre utvalg! Og det ble billigere! Det har nå gått såpass langt at jeg skyter bedre rechts uten støtte (er venstrehendt, mer kontroll på venstre arm og bedre støtte enn med høyre?), enn det jeg gjør links u/støtte. Men avtrekkene er fortsatt bedre med venstre hånd/links (igjen, mer kontroll på venstre side?), så med anlegg/tofot blir det skyting fra venstre skulder. Med tofot funker det også veldig fint å ta ladegrep, da venstre hånd fortsatt holder rundt pistolgrepet, mens den "arbeidsledige" hånda repeterer.

 

Så lenge markedet for linksskyttere er som i dag, kan jeg ikke annet enn å anbefale å gjøre det samme. Det er lettere enn man tror, og dessuten gir det fordelen at man dekker et vesentlig større område på post.

Løpsbyttesystemet til CZ 455 er for øvrig veldig kjekt å ha :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Her er det vel Schou Våpen som er importør av CZ etter hva jeg har fått med meg. Så jeg sendte i går en forespørsel om dette. Og fikk i da som svar at det foreligger ingen planer om å produsere 455 i links. Blir ikke klok på det her. Forhandler sier den kommer snart og importør sier det ikke er planer om å produsere.

Link to comment
Share on other sites

Da har eg snakket med søylen som har snakket med produsenten av cz, de fikk svar at den ikkje kom til å bli laget i år.

 

Så enten må dere vente, eller så får dere invistere i en 223 som eg har gjort, å begynne å lade sjøl, så havner dere på en billigere smell en ka dere får kjøpt 17 hmr for.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 1 year later...

Hei, Sendte mail til CZ og spurte om det ville komme links våpen og ev. når.

 

FYI:

 

Dear Sir,

Thank you for your interest in rifles made by Ceska zbrojovka a.s.

I regret to inform you but we do not plan to make the CZ 455 in the left hand version.

I understand you very well as I am myself left-hander.

 

 

Yours faithfully,

 

 

MILAN KUBELE

MARKETING

ČESKÁ ZBROJOVKA A.S.

SVATOPLUKA ČECHA 1283

688 27 UHERSKÝ BROD, CZECH REPUBLIC

Fax : +420 572 633 811

Mail : INFO@CZUB.CZ

WWW.CZUB.CZ

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...