Jump to content

S&W M&P9 eller H&K P30L ?


Extra

Recommended Posts

Heisann,

 

Er på utkikk etter et våpen til bruk i praktisk skyting og som generell grov pistol til andre grener.

Jeg har fått prøve et utall av forskjellige 9mm'ere og veid frem og tilbake hva jeg liker og ikke liker.

 

Har igjen å prøve en P30L, men jeg må si jeg likte M&P9'n veldig godt.

 

Er det noen som har noe pent eller stygt å si om M&P9 eller P30L ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har planer om å møte på banen i horten mandag for å skyte inn STI'en etter at den har vært hos børsemaker. Skal også testskyte S&W SW1911.

 

Jeg kan ta med S&W M&P9 Pro, som er den modellen du bør kjøpe. Sannsynligvis blir det endring av avtrekksvekt fom 1.1.2012 = Pro utgaven behøver ikke å få satt inn strammere fjærer = avtrekket blir enda bedre enn på min.

 

Når det gjelder CZ SP-01 Shadow så har CZ custom shop i årevis solgt "competition hammer" på en slik måte at folk har blitt forledet til å tro at den er lovlig i Production divisjon. Det er nok en god del som kommer til å gå på en smell på Rhodos i oktober. Denne informasjonen kommer nok til å sige inn etterhvert å da blir det kontroll i norge også. Men bevares CZ har bra avtrekk selv med standard hammer.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder CZ SP-01 Shadow så har CZ custom shop i årevis solgt "competition hammer" på en slik måte at folk har blitt forledet til å tro at den er lovlig i Production divisjon. Det er nok en god del som kommer til å gå på en smell på Rhodos i oktober. Denne informasjonen kommer nok til å sige inn etterhvert å da blir det kontroll i norge også. Men bevares CZ har bra avtrekk selv med standard hammer.

Combat-hammeren til CZUB er lovlig. Jeg vet ikke hva som er forskjellen på denne og "competition"-hammeren til CZ custom. Ingen av dem er likevel nødvendige for at avtrekket skal være svært godt.

Link to comment
Share on other sites

Combat hammer er OK, den ligner veldig på "competition hammer"som lages av CZ-USA og selges av CZ custom shop i hjemmlandet, den er ikke lovlig. Ytre forskjell er hvor et hakk er plassert på hanen = det er lett å se forskjell for den som vet om forskjellen. Ble overrasket selv da jeg leste historien på Global village (forum for IPSC medlemmer). Men da bl.a jeg kjøpte en slik så var det umulig å forstå at en gjorde noe ulovlig utfra teksten som stod på web sidene til CZ custom shop og CZ-USA (tekstene er nå forandret). Så det er nok mange som risikerer å gå på en smell etterhvert.

 

Den største forskjellen jeg fikk på min var kortere reset.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare lovord om M&P iallefall. Avtrekkern trenger litt tilvenning, men når du er vant med den vil du skyte svært godt med M&P, den er presis og jeg syntes den ligger godt i handa. Rekylopplevelsen er også veldig ok igjen mye pga ergonomien i våpnet.

 

Min erfarng med P30L er på hele 17 skudd. intrykket var greit ,men jeg prøvde ett våpen med politiets avtrekk og dette likte jeg overhodet ikke.. Det var langt som ett vont år og jeg sleit her. Men jeg vet det er forsjellige avtrekk på denne, så det er vel bare å finne en man er fortrolig med. Utenom dette kan jeg ikke si stort. En må bare prøve å se om man liker den.

Link to comment
Share on other sites

Kan noen si noe om greps-justeringen på M&P ? Hvor stor forskjell er det mellom de forskjellige platene etc.?

 

Jeg har relativt små hender og korte fingre ;P Så jeg regner med at det største grepet er uaktuelt? Foretrekker uansett brede grep, fremfor "lange" om dere skjønner hva jeg mener.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også små hender; har bare brukt M&P med small grip innstalert. I tillegg har jeg tapetsert med skateboard tape.

 

Grepet er ikke så lite og godt å holde i som P30 grepet, P30 grepet trenger ikke skateboard tape.

 

En annen forskjell er at P30 har 14 mm reset på avtrekker, M&P har kort reset = M&P har best avtrekk fro de med korte fingre.

Link to comment
Share on other sites

Kan noen si noe om greps-justeringen på M&P ? Hvor stor forskjell er det mellom de forskjellige platene etc.?

 

Jeg har relativt små hender og korte fingre ;P Så jeg regner med at det største grepet er uaktuelt? Foretrekker uansett brede grep, fremfor "lange" om dere skjønner hva jeg mener.

 

Jeg har vel det som kalles middels store hender. Så det er medium grepene som kanskje "burde" passe meg best, men jeg bruker small-grepet da jeg synes den ligger best i handa :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...