Jump to content

Ut og vise hvem vi er.


202 sauer

Recommended Posts

Jeg oppfordrer alle skytter/samlag, pistolklubber, jegerforeninger, praktiskklubber å gjøre som min klubb har gjort siden 2002.

Under vestfossmarken 26 til 28 august hadde vi stand niende år på rad i regi av hokksund pistolklubb.

Idretten vår er under norsk idrettsforbund og en OL gren så den tåler absolutt dagens lys.

Jeg og klubbens formann stilte ut tilsammen 24 våpen, pistoler til bane felt og praktisk pluss to AR15 rifler.

Standen hadde fri innsyn til et bakeri med uteservering av mat og drikke og (bare drikke), våpnene lå i sikkre lecanglass montere ut mot gaten og forstørede bilder fra stevner i form av plakater med reklame og faktatekst.

Med dette foretaket har vi fått mange medlemer opp gjennom tidene.

Vi ventet oss mye kritikk i år men det var bare to som sa hva de mente, resten av de gikk bare forbi uten om å si noe å luktet på en rød valgrose.Det er faktisk veldig mange som vil begynne å skyte men vet ikke hvor de hendvender seg og som vet veldig lite om sporten.

Skeptikere kommer bort med misteksomme spørsmål å får svar der de etterpå forstår at idretten vår er en knakende go idrett med tanke på sikkerheten, våpen hold/oppbevaring og oppfølling av nye medlemmer, dette er med på og få folket til å se det vi driver med på en annen måte.

 

Håper flere blubber, lag og foreninger kopierer det vi har gjort i ni år å håper at folk blir mindre skremt av hobby/idreten vår en all denne feil innformasjonen fra venstrevridde sjounalister i media.Erfaringene våre har alltid vært positive så lenge vi har drevet med dette.

Link to comment
Share on other sites

Fint å se att noen liker dette tiltaket å håper på flere kommentarer positive og negative, kansje noen har forslag eller ideer rundt dette.

Jeg synnes dette er en viktig jobb spesielt fremover, se på dette tiltaket hvis det er bydager, marknader eller festivaler garantert stor oppmerksomhet men tenk godt på sikkerheten under en slik stand å innformer det lokale politi.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke vise frem vad vi driver med? Vi driver med en sport som er sanktionert av NSF og NIF. Vi er på lik linje med fotballen, Handballen, skiskytterne osv.

 

Svenske pistolklubben jeg er med i, inviterer barn og undom til skyting med luftpistol på skoleferien i februar. Rifleklubben gjør likedant og flere andre idrettsforenigner promoterer sin idrett.

 

Vi må vise att vi er normale mennesker som driver på med en ganske vanlig sport.

Link to comment
Share on other sites

:( Det er neppe ALLE journalister som er positive til skyttersporten: Her er slutten på et svar jeg fikk etter en hennvendelse til lokalavisa i Lillehammer om muligheten av å bringe lokale skyttere's resultater etter bane-NM, felt-NM og Nordisk veteraner..

... Ellers må jeg si det er med undering jeg oppdaget at at pistol-NM ble arrangert etter planen med rett i etterkant av tragedien,

mens idretts-Norge tok fri var elgbane og pistolfolket i full aksjon.

Hilsen

Odd Skarpjordet, sportsleder i GD

Det kom en minimal spalte med KUN resultatene fra det siste stevnet..

 

Siste gang jeg prøver en kontakt med så uproffe avisfolk!

Link to comment
Share on other sites

:( Det er neppe ALLE journalister som er positive til skyttersporten: Her er slutten på et svar jeg fikk etter en hennvendelse til lokalavisa i Lillehammer om muligheten av å bringe lokale skyttere's resultater etter bane-NM, felt-NM og Nordisk veteraner..
... Ellers må jeg si det er med undering jeg oppdaget at at pistol-NM ble arrangert etter planen med rett i etterkant av tragedien,

mens idretts-Norge tok fri var elgbane og pistolfolket i full aksjon.

Hilsen

Odd Skarpjordet, sportsleder i GD

Det kom en minimal spalte med KUN resultatene fra det siste stevnet..

 

Siste gang jeg prøver en kontakt med så uproffe avisfolk!

 

OT, men han var vel ikke heltoppdatert, feks Norway Cup ble avholdt som planlagt. :roll:

Link to comment
Share on other sites

:( Det er neppe ALLE journalister som er positive til skyttersporten: Her er slutten på et svar jeg fikk etter en hennvendelse til lokalavisa i Lillehammer om muligheten av å bringe lokale skyttere's resultater etter bane-NM, felt-NM og Nordisk veteraner..
... Ellers må jeg si det er med undering jeg oppdaget at at pistol-NM ble arrangert etter planen med rett i etterkant av tragedien,

mens idretts-Norge tok fri var elgbane og pistolfolket i full aksjon.

Hilsen

Odd Skarpjordet, sportsleder i GD

Det kom en minimal spalte med KUN resultatene fra det siste stevnet..

 

Siste gang jeg prøver en kontakt med så uproffe avisfolk!

Må ikke glemme at dette er en avis i en by hvor ap har styrt i 70 år!! Rart om det ikke smitter litt røde synspunkt på avisa på godt og vondt...

 

Edit: På fb: *Om Odd Litt over normalt interessert i sport, først og fremst ishockey, fotball, skøyter og skiidrett*

 

Naaaaaaai??? :shock: Sier du det gitt.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...