Jump to content

Rustfregner på Air Arms TX200


Motörhead

Recommended Posts

Man kan også samle sånne desicant-poser fra skoesker og lignenede, de inneholder silicagel som er hygroskopisk..(drar til seg fukt) veit ikke om det er så effektivt i praksis, men lufta i skapet mitt er tørr og puste i. men de tar bare opp en viss mengde før de er fulle. Men jeg har værtfall en liten haug med sånne i våpenskapet :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Litt småkjip blånering kanskje på AirArms, derfor har jeg satset på Falcon....

MEN, effekten av slike småposer med silicaguffe er nok begrenset, fuktbollen min har stått i skapet et halvt år og måtte kastes da det var omtrent 5-6dl vann i den...

SÅ pell deg på butikken, ikke la jernet ruste.,...fyyy!

 

D52....du må utdype dine gufne tanker......

Link to comment
Share on other sites

Litt småkjip blånering kanskje på AirArms, derfor har jeg satset på Falcon....

MEN, effekten av slike småposer med silicaguffe er nok begrenset, fuktbollen min har stått i skapet et halvt år og måtte kastes da det var omtrent 5-6dl vann i den...

SÅ pell deg på butikken, ikke la jernet ruste.,...fyyy!

 

D52....du må utdype dine gufne tanker......

 

Holy f***.

Jeg var overrasket over at min flyttbare aircondition klarte å trekke ut 11 liter kondensatvann av lufta.

Og så klarer en sånn liten bolle å få ut flere desiliter av et lite våpenskap?

 

Jeg lekte litt med tanken om å bruke oxalsyre for å få bort rusta, men så slo det meg i samme sekund at dette kanskje også eter blåneringa også. Er det noe særlig dyrt å få pipa skikkelig blånert hos våpenforhandlere? Om det blir for jævlig mener jeg.

Ikke med tanke på å bruke noe så sterkt at blåneringa går bort. Men bare få pipa blank og fin igjen og kanskje bedre beskyttelse enn originalblåneringa.

 

 

Etter nærmere ettersyn så var det noen fregner på pipa til .22 Airmagnum luffa også. Men denne bryr jeg meg ikke så mye om.

Jeg har faktisk hatt dem begge i mykfutteral tidligere. Men etter det jeg har lest om det her på forumet så høres det ut som jeg skal slutte med det. De var ihvertfall blanke og fine når de ble plassert i skapet.

Link to comment
Share on other sites

Det har i sommer vært relativt fuktig her jeg bor og dreneringa rundt huset er vel ikke på sitt beste vil jeg tro....så joda, den fuktbollen var full. Skapet mitt rommer pr idag over 25stk jern og kjelleren var råååååå, så nå har jeg skrudd på to stk avfuktere som hver slurper opp ti liter pr døgn.... Skal nevnes at det er tørt der nå....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Er det forsvarlig å bruke totaktsolje, WD 40 eller kanskje dieselbelegg på de ytre metallflatene eller vil dette angripe blåneringa?

Om ikke så drar jeg ut og kjøper egnet våpenolje.

 

Kanskje et dumt spørsmål... men skal ikke skryte på meg å inneha så mye kunnskaper om smøring av våpen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...