Jump to content

Søknad om salongrifle


baikalgutten

Recommended Posts

Hei

 

jeg har planer om å søke om tillatelse på en cz 455 american med 2 løp, ett i 22lr og ett i 17hmr. Har skrevet på søknaden at den skal benyttes sil trenings skyting, men er det dumt da jeg ikke har noen annen rifle som er registrert på meg... ?

og er del lett å få noe slags våpentillatelse i disse dager? har ei hagle fra før så da er det vel kanskje lettere å å få godkjent søknader på andreting senere?

 

På forhånd takk :)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Min erfaringe er samme som Skogsturken. Jeg søkte nettopp om en cz 455 i cal 22lr/17hmr/22wmr. Fyllte ut søknad på "rifle repeter" i 22lr , krysser av for våpen godkjent for jakt og skriver "trening og småvilt" (det er det jeg skal bruke den til). Da trenger du ikke dokumentasjon på aktivitet i skytterlag (som du må ha hvis den ikke skal brukes til jakt slik jeg forstår det) men bare betalt jegeravgift og jegernummer. Under forklaring skrev jeg at det var et systemvåpen med mulighet for skifte av løp og henviste til to separate søknader som jeg fyllte ut for hvet løp (skriver identisk i de bare at du skriver løp/pipe og cal i stede for "rifle repeter" 22lr). Jeg fikk min godkjent på under to uker, betalte kun 430 selv om jeg leverte tre søknader, og nå venter jeg bare på at børsemakeren skal gjenge for demper! :D

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Bra noen passer på :wink: da må jeg avsted å få to nye søknadskjemaer da, så får jeg tru det går greit å få godkjent den :)

Salongen skal brukes på småvilt også, men har jo også hagle og den har jo det samme bruksområdet ... kan det by på problemer ?eller går det greit så lenge det er to forskjellige våpentyper?

Link to comment
Share on other sites

baikalgutten: Du kan ha flere våpen til samme bruk, bare ikke fler en seks totalt for oss vanlig dødelige. Derfor det nok også fungerer og bare oppgi "jakt ihht viltloven". Tidligere var det nok strengere krav om å spesifisere ytterligere. Min erfaring er begrenset ut i fra de tre våpen jeg eier, men fremgangsmåten over fungerte i hvertfall for meg :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

jeg har planer om å søke om tillatelse på en cz 455 american med 2 løp, ett i 22lr og ett i 17hmr. Har skrevet på søknaden at den skal benyttes sil trenings skyting, men er det dumt da jeg ikke har noen annen rifle som er registrert på meg... ?

og er del lett å få noe slags våpentillatelse i disse dager? har ei hagle fra før så da er det vel kanskje lettere å å få godkjent søknader på andreting senere?

 

På forhånd takk :)

 

Hvor mye er det du gir for dem? skal kjøpe meg noe av det samma tenkte jeg :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...