Jump to content

Garanti(ladepresser)


WinchesterM94

Recommended Posts

HJELP...

 

Har sittet og presset noen hylser fra ett våpen jeg solgt. Må da helpresse de for at de skal passe det nye kammeret. Var kommet til ca hylse nr 200 da plutselig "armen" på ladepressa fyker nedover og jeg ramler etter av ladekrakken. Smeller hodet i ladebenken og blir litt overrasket og forbanna kan du vell si. :evil:

 

Får samlet tankene og ser at alluminiumen som holder "armen" på plass er revet av på baksiden så pressa er ubrukelig. Pressa er 3 år gammel og er av typen Lee Challenger(billig men god)

 

Ser Lee tilbyr 2år...Men ladepressa mi er 3år snart. Har jeg noe rett på garanti siden dette er helt klart material tretthet? Eller må jeg regne med og kjøpe ny?

 

Noen som har opplevd lignende eller er inne i slike garanti saker?

 

Skal kontakte de jeg kjøpte den av og høre men fikk lyst til og spørre her først.

Link to comment
Share on other sites

Garanti er garanti, den er utgått. Men Forbrukerkjøpsloven kan gi deg reklamasjonsrett utover dette. Jeg vil mene at en ladepresse er ment til å vare vesentlig lenger enn 2 år, da har du 5 års reklamasjonsrett.

 

Hmm joda er riktig det....Det var vel den reklamasjonsretten jeg tenkte på...Men nå ser det utsom at reservedeler til 50kr kan skaffes så da gidder jeg ikke gjøre annet enn å bestille det og fikse den selv...Men jeg kan jo nevne det får butikken når jeg skal innom der i overimorgen og hente noe andre ting.

Link to comment
Share on other sites

HJELP...

 

Har sittet og presset noen hylser fra ett våpen jeg solgt. Må da helpresse de for at de skal passe det nye kammeret. Var kommet til ca hylse nr 200 da plutselig "armen" på ladepressa fyker nedover og jeg ramler etter av ladekrakken. Smeller hodet i ladebenken og blir litt overrasket og forbanna kan du vell si. :evil:

 

Får samlet tankene og ser at alluminiumen som holder "armen" på plass er revet av på baksiden så pressa er ubrukelig. Pressa er 3 år gammel og er av typen Lee Challenger(billig men god)

 

Ser Lee tilbyr 2år...Men ladepressa mi er 3år snart. Har jeg noe rett på garanti siden dette er helt klart material tretthet? Eller må jeg regne med og kjøpe ny?

 

Noen som har opplevd lignende eller er inne i slike garanti saker?

 

Skal kontakte de jeg kjøpte den av og høre men fikk lyst til og spørre her først.

 

Hadde du kjøpt Dillon, så hadde du hatt et "No Bullshit" garanti resten av livet og ikke bare 2 år. (Det var ikke det du trengte å høre nå, men men...)

Link to comment
Share on other sites

Men prisen da mann... Går da virkelig ikke an å lagge så mye ekstra kroner i noe som gjør samme jobben.. :lol:

 

Nei ,takke meg til den nye classic serien til LEE. Der har de pokker meg satt standarden på hvordan presser kan produseres i høy kvalitet til en billig penge..

Link to comment
Share on other sites

Garanti er garanti, den er utgått. Men Forbrukerkjøpsloven kan gi deg reklamasjonsrett utover dette. Jeg vil mene at en ladepresse er ment til å vare vesentlig lenger enn 2 år, da har du 5 års reklamasjonsrett.

 

Du kan da ikke mene at det er 5 års garanti på denne delen, dvs at uannsett hvor stor kraft jeg bruker ( så jeg detter av stolen og slår hodet i benken) på å presse i hylse eller noe annet, så skal ødelagt del kunne dekkes av 5 års reklamasjonsret :shock:

... skeptisk...

5 års reklamasjonsrett, gjelder vel mot fabrikasjonsfeil :D

Å kunne påvise at det er en fabrikasjonsfeil etter 3 års bruk, da skal du jammen være god :!::D:D

Link to comment
Share on other sites

Garanti er garanti, den er utgått. Men Forbrukerkjøpsloven kan gi deg reklamasjonsrett utover dette. Jeg vil mene at en ladepresse er ment til å vare vesentlig lenger enn 2 år, da har du 5 års reklamasjonsrett.

 

Du kan da ikke mene at det er 5 års garanti på denne delen, dvs at uannsett hvor stor kraft jeg bruker ( så jeg detter av stolen og slår hodet i benken) på å presse i hylse eller noe annet, så skal ødelagt del kunne dekkes av 5 års reklamasjonsret :shock:

... skeptisk...

5 års reklamasjonsrett, gjelder vel mot fabrikasjonsfeil :D

Å kunne påvise at det er en fabrikasjonsfeil etter 3 års bruk, da skal du jammen være god :!::D:D

 

Hmm tror du misforsto meg litt der....Hylsene ble ikke presset med makt....Men når jeg lader så sitter jeg på en ganske smal liten krakk som veltet når jeg ikke hadde støtte fra ladearmen lenger...Trenger da ikke bruke makt når man presser hylser?

Link to comment
Share on other sites

HJELP...

 

Har sittet og presset noen hylser fra ett våpen jeg solgt. Må da helpresse de for at de skal passe det nye kammeret. Var kommet til ca hylse nr 200 da plutselig "armen" på ladepressa fyker nedover og jeg ramler etter av ladekrakken. Smeller hodet i ladebenken og blir litt overrasket og forbanna kan du vell si. :evil:

 

Får samlet tankene og ser at alluminiumen som holder "armen" på plass er revet av på baksiden så pressa er ubrukelig. Pressa er 3 år gammel og er av typen Lee Challenger(billig men god)

 

Ser Lee tilbyr 2år...Men ladepressa mi er 3år snart. Har jeg noe rett på garanti siden dette er helt klart material tretthet? Eller må jeg regne med og kjøpe ny?

 

Noen som har opplevd lignende eller er inne i slike garanti saker?

 

Skal kontakte de jeg kjøpte den av og høre men fikk lyst til og spørre her først.

 

Hadde du kjøpt Dillon, så hadde du hatt et "No Bullshit" garanti resten av livet og ikke bare 2 år. (Det var ikke det du trengte å høre nå, men men...)

 

Del til 50kr er bestilt sammen med annet snacks....Men la meg si det slik at når noe annet ryker så blir det ny presse av annet merke :wink:

Link to comment
Share on other sites

Evt kan du følge rådet til US M1 og gå for Classic'en. Du kan jo prøve å finne noen negative erfaringer på nett, virker som om folk er svært så fornøyde.

 

Jojo...Men når den koster ca 1000kr og andre merker med livstids garantier koster mellom 1200 og 2000kr så velger jeg da en som er 2-300kr mere og er garantert at det ikke koster noen skulle den ryke. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Smør rikelig! en trenger ikke ta så j*vlig i..Jeg synes at rcbs fettet er bedre enn den som følger med.. Men det er da min mening. Jeg bruker en skinnbit som hylsene ligger på. Så er det litt ketchup striper. Rulle godt, også på halsen, slik at hylsene steiler.

 

Kjipt er det iallefall.

 

aloha :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jojo...Men når den koster ca 1000kr og andre merker med livstids garantier koster mellom 1200 og 2000kr så velger jeg da en som er 2-300kr mere og er garantert at det ikke koster noen skulle den ryke. :wink:

Jeg tror det skal mye til før CC-en ryker - jeg har større tro på den enn de fleste andre tilsvarende presser. Og for å få ei presse med mer biff enn denne, tviler jeg (meget) sterkt på at prisdifferansen bare er 2-300 kroner. Det dobbelte (minst) er nok mer sannsynlig. Men du må selvfølgelig velge presse etter behov, men med dine fremtidsperspektiver (livstid) for ei presse, bør du nettopp velge en du ikke vokser fra. En annen ting er at selve pressa nok er den delen av ladeutstyret som koster minst i det lange løp. Avskriver du pressa over 10 000 ferdige patroner, vil dette gi en utgift på 1000/10 000 = 10 øre pr patron. I realiteten kan du nok lett regne 1 øre pr patron - 100 000 patroner greier nok CC-en lett før den gir seg. Dette er for bagateller å regne når du ser på ladekomponentene, og knapt merkbart i den sammenhengen. Om CC-en min kneler om 10 år, gidder jeg ikke engang bry meg om å reklamere - da kjøper jeg bare en ny. Men jeg tviler på at den knekker - og da har jeg fagbrillene på i dén vurderingen.

 

En annen ting er at en reklamasjon koster deg frakt til utsalgsstedet dersom du ikke kan levere den selv. Da koster det plutselig en del mer - spesielt om du har kjøpt den i utlandet...

Link to comment
Share on other sites

Når noe ryker på Lee-utstyr, send en e-post, gjerne med bilde, til Lee og forklar hva som er kaputt. bli ikke overrasket om du får spørsmål tilbake om hva adressen din er. Nei de sender ikke Hr.Lie hjem til deg for å stoppe negativ omtale på Kammeret, men med stor sansynlighet deler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...