Jump to content

Opticron Adventurer 10x42 WP supertilbud?


wolfen

Recommended Posts

Mitt beste tips er å kjøpe Opticron Imagic 8x42 eller 8,5x50 istedet.

Du vil ikke angre tror jeg.

 

Jeg kjøpte selv en kikkert til 2500,- først. For jeg trengte ikke noe fancy... trodde jeg..

 

Men da det ble aktuelt å jakte hjort så kom skumring inn i bildet og 2500,- penger var fløyet ut av lommen for en kikkert som ikke var god NOK.

 

Så da gikk nye 5500,- til å skaffe en Opticron Imagic 8x42. Den vinner stadig tester og sammenliknet med andre kikkerter under 10 000,- så er den ganske overlegen på de fleste av dem, lik med noen og kun slått av noen få som koster tett opp mot 10 000,-

 

Altså ikke så dumt valg om man ikke skal opp i "rikingklassen".

Link to comment
Share on other sites

Ja, spesielt Opticron Imagic 8,5x50, men også 8x42 utgaven er fin til skumring.

 

Klart det finnes bedre 10 000+ (Zeiss, Swarovski osv).... men hvorfor betale det?

 

OBS: Zeiss Conquest er oftest litt dyrere, men ikke så bra som Opticron Imagic i test!

 

Man bør skille mellom conquest og annen Zeiss...

 

8x42 er mest allsidig til all bruk da den veier midre og er fysisk mindre.

 

En 6x42 ville vært optimal i skumringen, men da har du kanskje litt lite forstørrelse til å bedømme kjønn og alder på et dyr på 100m i dårlig lys.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Hei. vet dette er av eldre dato men jeg kjører på. Kjøpte meg en opticron explorer wa 8x42 og er mektig imponert. Har selvsagt vurdert fram og tilbake men havnet på denne pga pris og en imponerende opptik.Prisen var ikke avskrekkende og til allround bruk er den fornftig. samenlignet den bla med en swaro i prisklasse 8 lapper og jeg må si at swaroen koster pga ett solid navn.For meg ble det altså opticron og jeg angrer ingen ting.vurderte også nikon monarch 8x42 men pga plast hus falt den ut.Har fra før av en nikon 10x25 men den blir nå pensjonert,kan forøvrig melde att synet fremdeles er godt ifølge siste sjekk pga fornyelse av førerkort . :lol: .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...