Jump to content

Problem: Magasin til Tikka T3


jeppyou

Recommended Posts

Hej!

 

Har ett problem ang magasinet på 30-06 T3 ss. Får veldig ofte problemer med å hente skuddene når jeg ladder. Har ett 5 patrons magasin. Har selvfølgelig rotet bort 3 patrons magasinet, så jeg får ikke sammenligne..

 

Dette plast "drit" magasinet begynner å irritere meg såpass at jeg vurdere å bytte ut våpenet.

 

Men har dere tips å råd??

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fikk problem med dette på min t3 i dag. Demonterte magsinet her om dagen, så det var nok min egen feil :?

Fant ut etterpå at patronene lå litt lavt bak i magasinet samtidig som det bulte litt ut på midten

 

Det ble betraktelig bedre når jeg fikk spent opp fjøren helt i bakkant av magasinbunnen. Da får patronen størst trykk oppover i bakkant der magasinet er sterkest. Samtidig som patronen ligger riktig i sporet.

 

Har ikke prøvd det i riflen enda men tror det skal hjelpe :winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Låner denne tråden :) kjøpte meg ny t3 308win i dag :) denne henter ikke skudd i det hele tatt..:( virker som om at sluttstykke ikke går langt nok tilbake. Det er jo litt rart siden den er helt ny, å org magasin? Dytter jeg skuddene litt fram i magasinet henter den, men er like langt når jeg tar nytt ladegrep, for da glir skuddene tilbake. Er det no feil med magasinet tru?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...