Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har fått i oppdrag å skyte inn en sako trg42 338lm for en kjenning. det står en zeiss 6-24x56 kikkert og en orginal sako montasje på.

Fikk et problem under innskytingen,har ikke flere knepp å gå på nedover. Ligger KL12 i 8eren på 100meter.

Har åpnet tårnet for noen eksta knepp men nå er det slutt..

Noen forslag til løsning på dette?

Posted

Sleng en shims under den framre ringen og skinna/basen. Ølboks messing ark, mye som kan brukes.

Husk å løsne skruene på kikkert ringene så plast ringen får muligheten til å "senterere" seg.

Posted

Det er noe som ikke rimer hvis du ikke får skrudd lenger ned på 100m. Har du sjekket om det er "tilt" på montasjen? Det er en typisk langholdsrigg du jobber med...

Posted

Er det rette basene eller ringene som er montert på riflen da?. Jeg hadde samme problem tidligere, at jeg ikke hadde nok knepp mot høyre. Etter å ha klødd seg i hodet, så fant jeg ut at den bakerste basen var av feil sort. Den var egentlig beregnet til en Weatherby Vanguard, mens jeg har Mark V magnum. Fiksa det midlertidig med å klippe noen alu striper fra en øl boks, å la imellom der ringen er montert imot basen. Vips var jeg i blinken igjen. En uke senere med rette basen og uten alu, var jeg på inner tiern.

Posted

Det skal ikkje vera nødvendig med tomgodstriks på såpass dyre våpen. Sjekk om kassen er rett fresa. Du ser det viss du brukar skaftet på eit skyvelær som rettholdt på kikkertbasane. Zeissar har godt med knepp, viss du går tom og du er sikker på at basar og ringar stemmer så ville eg bedt om ei ny rifla. Hadde det vore ei billegrifla eller ei brukt ei så hadde eg fått ein god smed til å ta nokre fildrag på kassen.

Posted

Grunnen til å skyte den inn på 100m var fordi eieren ville det i utgangs punktet,men etter å ha konfrontert han med probleme stillingen så skyter jeg den inn på noe lengre hold ja. Så problem løst!