Jump to content

Ikke flere knepp nedover..


ulv

Recommended Posts

Har fått i oppdrag å skyte inn en sako trg42 338lm for en kjenning. det står en zeiss 6-24x56 kikkert og en orginal sako montasje på.

 

Fikk et problem under innskytingen,har ikke flere knepp å gå på nedover. Ligger KL12 i 8eren på 100meter.

 

Har åpnet tårnet for noen eksta knepp men nå er det slutt..

 

Noen forslag til løsning på dette?

Link to comment
Share on other sites

Er det rette basene eller ringene som er montert på riflen da?. Jeg hadde samme problem tidligere, at jeg ikke hadde nok knepp mot høyre. Etter å ha klødd seg i hodet, så fant jeg ut at den bakerste basen var av feil sort. Den var egentlig beregnet til en Weatherby Vanguard, mens jeg har Mark V magnum. Fiksa det midlertidig med å klippe noen alu striper fra en øl boks, å la imellom der ringen er montert imot basen. Vips var jeg i blinken igjen. En uke senere med rette basen og uten alu, var jeg på inner tiern.

Link to comment
Share on other sites

Det skal ikkje vera nødvendig med tomgodstriks på såpass dyre våpen. Sjekk om kassen er rett fresa. Du ser det viss du brukar skaftet på eit skyvelær som rettholdt på kikkertbasane. Zeissar har godt med knepp, viss du går tom og du er sikker på at basar og ringar stemmer så ville eg bedt om ei ny rifla. Hadde det vore ei billegrifla eller ei brukt ei så hadde eg fått ein god smed til å ta nokre fildrag på kassen.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til å skyte den inn på 100m var fordi eieren ville det i utgangs punktet,men etter å ha konfrontert han med probleme stillingen så skyter jeg den inn på noe lengre hold ja. Så problem løst!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...