Jump to content

Reminton 700 sps 223


rolfi91

Recommended Posts

heisann:) er det noen her på kammeret som har erfaring med remington 700 sps i kaliber 223? som jeg har snubla over på xxl til 4950,- kan også leveres med Bushnell Trophy 3-9x40 og Leupold stålmontasje.

 

* hvordan er bushnell trophy kikkertene?

* hvordan er kalibret 223?

* har våpnet god presisjon?

 

skal jakte på vilt fra rådyrbukk og ned til kråke o.l er dette kalibret greit nok til rådyrbukk?

 

er ganske ny innenfor "rifle gamet" så setter stor pris på alt av svar. :wink:

 

Edit: missforståelse i annonsen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

4950,- er nok uten sikte og montasje slik jeg forstår annonsen http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=61812

 

Bortsett fra det virker det som mange er fornøyd med sps'en. Men istedet for å gi 2500,- ekstra for Trophyen som de skal ha på XXL, ville jeg nok kikket mot utlandet hvor du får en mye bedre kikkert til *omtrent* samme pris..

 

.223 er en snerten liten sak som duger kjempefint til alt av småvilt, med alt fra kråkesplætt til rådyr.

Presisjonsmessig bedre enn de fleste klarer å utnytte også, så lenge du mater børsa med det den liker.

Link to comment
Share on other sites

Men istedet for å gi 2500,- ekstra for Trophyen som de skal ha på XXL, ville jeg nok kikket mot utlandet hvor du får en mye bedre kikkert til *omtrent* samme pris..

 

Litt hjelp må til her ser jeg :D

Prisen for denne pakken er kroner: 6490,- + montering av kikkertsikte 500,- ved kjøp oss XXL.

Trophyen skulle etter mitt syn koste kr 1540,- inkl baser og ringer.

 

Neon 77 - Hva får du til ca 1000 - 1500 NOK som er bra i utlandet!

 

MHV

Jan

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Oryx kommer jo i .224. Mener det er 55 grs. Dette er kuler som avliver rådyr. Det var verre tidligere. Da var det mange dårlige kuler i dette kaliberet som gjorde at ryktet som rådyrkal. ble dårlig.

Har ikke Tonheim også denne i kal. .224?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Er dette en rifle det anbefales/er noe vits å bedde hvis jeg kjøper. Det er et slags pressure point som det er snakk om at det lønner seg å fjerne. Noen som vet noe om dette, jeg er litt blank på området.. :wink:

 

Mitt syn på den saken; alle rifler idag er gode nok presisjonsmessig rett fra butikken til å brukes på jakt. Skal du bruke rifla på konkurranser av ulike slag, vil du kanskje presse ut noen mm tettere samlinger ved bedding av rifla.

 

Men om det er nødvendig til jaktbruk, neppe.

 

Men det er selvsagt smak og behag hvor godt man vilha rifla til å gå, så test å se om du er fornøyd før du uten videre leverer til bedding.

Link to comment
Share on other sites

Ok, takk skal du ha. Men jeg må betale 600 kr for bedding. Det koster 135,- å sende den en vei, dvs hvis jeg i ettertid bestemmer meg for å bedde må jeg sende tilbake og får en merkostnad på 270,- nesten halvparten av hva bedding koster.

 

Og de millimetera er ønskelig, jeg vil ha max presisjon. Så er det kanskje lettere å selge igjen, hvis det skulle bli et alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Ok, takk skal du ha. Men jeg må betale 600 kr for bedding. Det koster 135,- å sende den en vei, dvs hvis jeg i ettertid bestemmer meg for å bedde må jeg sende tilbake og får en merkostnad på 270,- nesten halvparten av hva bedding koster.

 

Og de millimetera er ønskelig, jeg vil ha max presisjon. Så er det kanskje lettere å selge igjen, hvis det skulle bli et alternativ.

vel....du får eppe en tusenlapp mer for en bedda børse enn for en ubedda.

 

presisjon kan bli bedre eller mer stabil etter bedding. det blir som oftest det. men det er ingen garanti for noe desverre

Link to comment
Share on other sites

Jeg har just fått en "Remington 700 SPS Tactical" i .308, venter bare på kikkerten. Lager en post om den så fort jeg har fått litt erfaring.

Har litt erfaring med SPS Varmint og det er en strålende rifle, selv om stokken er for "billig"

 

Jeg er sikker på at en SPS standard er et perfekt valg til en fersk jeger/skytter!

Ikke noe å klage på selve rifla og presisjonen på SPS modellene, men stokkene har en billig følelse og kommer oppi løpet, ikke free floating, serlig hvis man støtter opp rifla på sekken eller tofot som kan føre til litt forandring i treffpunkt.

Fersk skytter merker vell fint lite :wink: , men ønsker du å bytte ut så er det et hav av stokkalternativer til Remington rifler!

 

Ønsker du raskere twist i løpet kan du tenke på tactical modellen i .223, den leveres med 1-9. Men du må vente til etter nyttår med å få tak i en. Men kapper du ikke løpet så går det bra.

 

 

.223 er veldig billig til trening, ingen rekyl og bra til småvilt og rådyr. Til elg må du opp i 6.5 og kraftigere for å holde kravet.

 

Bushnell Trophy fungerer greit, men det er ikke bra. Gå heller opp til Bushnell Elite 3200/4200 serien, der får du bra kikkerter til veldig bra pris!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Eg har nå prøvd min Remington 700 sps varmint med 1:12 snurr sikte Busnell Yardage Pro 4-12x42 dette var kuler som eg fikk til og funke i den. smaling innen en 5kr

Rino 50 Gr

Remington JHP 45 gr

Winchester 55gr CXP1 Varmints

 

denne gikk litt oppe til høyre

her tror eg at eg hadde dekket dem med en 1000 kr hehe

 

Winchester CXP2 64gr

Link to comment
Share on other sites

Var på skytebanen her om dagen og han i grava sa at børsa samla på kronestykket (tofot og 5x forstørrelse). Dette på 95 meter. Ammo Remington UMC 55 grain.

 

Syns denne børsa er fin jeg, stokken ligger helt inntil men virker som det går greit. :?: Sikkert noe med at den ikke blir så varm pga kaliberet. Men tidligere i år merket jeg at den datt to knepp etter 18 skudd.

Link to comment
Share on other sites

Hei hansen de var på 100 m ja men eg tenkte eg skulle prøve den på 200m og 300 m om ikkje så alt forlenge kommer selvsagt inn her og skriver litt om de da. Eg har skutt en and på 210 M med den og fikk et fint treff i hue med den da men om de var flaks de er noe annet.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

dette er de eg spurte om men nå trenger eg hjelp med data på svaret eg fikk for de vett ikkje eg men kansje noen av dere vett? Hello. I need some help with a Bushnell Yardage Pro 4-12x42. Which of the bullet drop compensations should I use to cal 223? I use bullet Barens-x 53 grs + rino 50grs now

 

 

This load/caliber combination doesn’t appear in our instruction manual, but if your customer can provide us with the following we will be able to find the corresponding ballistic group:

• speed (muzzle velocity)

• ballistic co-efficient

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...