Jump to content

Hvor skal jeg leite? S/S hagle.


WinchesterM94

Recommended Posts

Nå trenger jeg litt hjelp av hagle folk.

 

Jeg har planer om og kjøpe en sideligger hagle i kaliber 12/70 eller helst 76mm. Helst kaliber 12 men 16 og 20/76mm kan vurderes. Brukte eller nye.

 

Itilleg til at det skal være sideligger skal den ha engelskstokk gjerne litt fintype(ikke billig bøk eller noe slik)

 

Pris maks 10.000kr og den må ha 2 avtrekkere.

 

Noen som vet om merker som kan kvalifiseres og helst importør. Eventuelt butikker som har noe brukt.

Har noen erfaringer men børsemerket er det bare bra.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har en Zabala sideligger i 12/76. Den har engelsk skjefte men bare en avtrekker. Har avfyrt ca 2000 skudd med den uten funksjonsfeil. Er ikke akkurat Beretta kvalitet over den, (mer clas olsson type :mrgreen: ) men grei børse til prisen så langt. riktig så pent treverk også. Tror den kan fåes med to avtrekkere på bestilling. Er xxl som er forhandler

Link to comment
Share on other sites

Fin deg en brukt Brno sideligger. Da får du kvalitet, sidelåser og engelsk skjefte, ofte såpass billig at det er flaut å handle:-)

nå skal ikke jeg skryte på meg mye haglekunnskap, men jeg har da alltid hørt at man skal ligge langt unna billige sidelåser.

Link to comment
Share on other sites

Brnos haglelåser står ikke tilbake for noen, helt på høyde med div tyske og spanske merker. Leter litt etter en selv, men da i kaliber 16 til et prosjekt.

Og velsignet fri for gravyre og sånt dill!

Link to comment
Share on other sites

Prøv http://www.beverensport.no Han har ein del brukte våpen.

 

Tiltredes! Kjøpte en MEGET pen Husqvarna AS310 fra han for noen år tilbake, som høres ut som en perfekt match til dine ønsker... (Dog, min har full trangboring i begge løp, sånn i tilfelle jeg skulle føle for litt fluktskyting på høye fasaner - og er ikke helt kurant med tanke på alternativhagl...)

 

Her har Gutta fra Kalkutta vært på trøffeljakt, ikke direkte høytflyvende fasan, men jeg skal banne på at fasanjegerne hadde fått en ørliten pulsforhøyelse i samme jaktsituasjon også... :twisted:

 

halvmetersgrevling.JPG

Link to comment
Share on other sites

Prøv http://www.beverensport.no Han har ein del brukte våpen.

 

Ja han har noen..Har kikket litt på sidene hans ei stund....Har mange av dere god erfaing med han som forhandler(hvis jeg ikke blir fornøyd med kjøp siden jeg ikke kan ta og se på våpenet før jeg kjøper)

 

Har en Zabala sideligger i 12/76. Den har engelsk skjefte men bare en avtrekker. Har avfyrt ca 2000 skudd med den uten funksjonsfeil. Er ikke akkurat Beretta kvalitet over den, (mer clas olsson type :mrgreen: ) men grei børse til prisen så langt. riktig så pent treverk også. Tror den kan fåes med to avtrekkere på bestilling. Er xxl som er forhandler

 

Denne er en sterk kandidat da jeg har litt sansen for spanske hagler..Fikk låne en slik i kaliber 10 magnum når jeg var yngere..Kjempe fine våpen syns jeg iforhold til prisen. Men kan man bestille med dobbleavtrekkere(jeg liker og ha to avtrekk)

 

Fin deg en brukt Brno sideligger. Da får du kvalitet, sidelåser og engelsk skjefte, ofte såpass billig at det er flaut å handle:-)

 

Noen som har pene bilder av en slik en? Kanje det er aktuelt.

 

Prøv http://www.beverensport.no Han har ein del brukte våpen.

 

Tiltredes! Kjøpte en MEGET pen Husqvarna AS310 fra han for noen år tilbake, som høres ut som en perfekt match til dine ønsker... (Dog, min har full trangboring i begge løp, sånn i tilfelle jeg skulle føle for litt fluktskyting på høye fasaner - og er ikke helt kurant med tanke på alternativhagl...)

 

Her har Gutta fra Kalkutta vært på trøffeljakt, ikke direkte høytflyvende fasan, men jeg skal banne på at fasanjegerne hadde fått en ørliten pulsforhøyelse i samme jaktsituasjon også... :twisted:

 

halvmetersgrevling.JPG

 

Har du noen bilder av hagla di? Så han hadde ettpar husqvarna hagler men ingen bilder.

 

Takker for svar så langt bare og haglepå med flere :D

Link to comment
Share on other sites

Har ikke andre bilder for hånden enn det jeg vedla forrige innlegg, hvis du mailer Beveren sport vil han antakelig være behjelpelig med bilder - det ligger forøvrig bilder av flere våpen på hjemmesidene enn det ser ut til, du må gå inn på "mer info" for å få de opp...

Link to comment
Share on other sites

Eg har ein BRNO s/s med sidelås og 2 avtrekkarar,uten ejektor då eg vil ha kontroll over tomhylsene, men grepet er ikkje engelsk, heller eit slakt pistolgrep. Trur eg kjøpte den i 1992/93 hos Våpensøylen. Hugsar ikkje modellnamnet ,men muligt det var 147 eller 347. ei slik med engelsk skjefte må då vera midt i blinken. Eit enkelt funksjonellt våpen. Bakdelen med hagla for min del er at ho omtrent ikkje blir brukt, då eg er meir riflejeger.

Link to comment
Share on other sites

kan anbefale en tur til huntershouse.dk for de som vil se på hagler.er det største utvalget av hagler jeg har sett og definitivt verdt en tur om man skal til københavn.

særlig om man er interessert i engelske hagler.fra billige sleevede hagler til h&h for et par hundre laken.og mer.

nettsiden deres er ikke oppdatert for ofte desverre.

de har andre våpen der,også av nyere type for de som er ute etter det.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hmm nei jeg gir opp...Har lett meg grå....Litt tideligt enda kansje er bare i midten av 20 åra :roll: Men jeg finner ikke det jeg vil ha :oops:

 

Hvis hagla er fin og prisen rett er det enten enkel avtrekker eller pistolgrep :evil:

Hvis det er dobbleavtrekkere og engelskstokk er hagla stygg eller dyr :evil: (alt over 4000kr for en gammel sideligger er dyrt) Hvis det ikke er noe som kostet over 20000kr som nytt da :mrgreen:

 

Men men jeg finner sikkert noe ellers så blir det noe billig våpen fra tyrkia eller noe.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Hva med disse?

 

http://www.blocket.se/vi/20231914.htm?ca=15_s

 

http://www.blocket.se/vi/20621387.htm?ca=15_s 11000SEK = 8666NOK minus pruting pluss frakt og import/eksportavgift

 

http://www.blocket.se/vi/19751394.htm?ca=15_s ca11500NOK for merkel med sidelås

 

For ikke å snakke om denne 8) :http://www.blocket.se/vi/20317045.htm?ca=15_s, men den blir totalen ca 16000NOK for. Skjønt for et herlig våpen den er!

 

Denne er også ganske snasen:http://www.blocket.se/vi/20073846.htm?ca=15_s&last=1

 

Mye å hente i å handle svenskt nå!

 

Se også på Torsbo! De har mye på lager og ordner importen for deg

Link to comment
Share on other sites

Vil anbefale en Bajkal mod. 43. Har en slik selv og det er den hagla jeg bruker aller mest.

SS, dobbel avtrekk, tåler stål, og ikke minst billig :D

 

Det burde finnes mange slike å få kjøpt brukt

 

Støtter denne.

 

 

Har ikke mindre enn 2 selv, den litt eldre modellen med 2 avtrekkere, samt den nyere med 1 avtrekker (+ ejektor,løpsvelger og utskiftbare choker) og kan anbefale begge på det varmeste! Ingen feil med dem i det hele tatt. Den eldste er vell straks 10 - 11 år nå... ;)

Link to comment
Share on other sites

Hehe tror dere bør lese hva jeg skriver i første innlegg. En Baikal har ikke fint treverk :mrgreen: de finnes ikke fine noen steder, men funker det gjør de ja. Men det hjelper så lite når man ikke treffer med de da stokken er laget for små korte russer/eskimo armer. :mrgreen:

 

Men mine sorger er løst da jeg fikk tak i en sideligger som har blitt flittig brukt i høst. Ble ikke dyre saken i første omgang men fint treverk og god mekanisme gjorde sitt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...