Jump to content

Trenings ammo i 9,3x62


iKnut

Recommended Posts

Har ei ny jaktrifle i 9,3x62 på gang og behøver rimelig treningsamunisjon. Er ikke så farlig med presisjon, bare det smeller.

Nytt kaliber for meg og vill gjerne bli litt kjent med det før jakta starter. Uaktuelt å lade sjøl, da dette kaliberet i hovedsak blir til jakt, og trening vill foregå med et annet kaliber.

Noen gode forslag?

Link to comment
Share on other sites

Sjøl kjøpte jeg 4 pakker Norma jaktmatch på xxl. Prisen var langt fra avskrekkende, mener jeg å huske. Presisjonen med matchpatronen i rifla mi var riktignok ikke all verden.

 

Tomhylsene blir ladet med 286g Mega til jakt og 286g Partizan til trening.

Kulene går så å si identisk og jeg vil tro dette er noe av det mest økonomiske en kan gjøre med 9,3 kaliberet.

Link to comment
Share on other sites

Jaktmatch er ok så lenge du ikke skal lade opp igjen hylsene. Jeg har vært borti dårlige hylser fra Norma, så for hjemmelading foretrekker jeg Lapua. Har ikke sjekka om det er noe poeng å kjøpe ferdige patroner framfor bare hylser. Det er uansett ikke så aktuelt for meg, da jeg helst bruker 250 gr kuler. Jeg kjøpte en boks med 100 Lapuahylser i 2003, og har ennå noen igjen. Det sier kanskje mer om hvor mye jeg skyter enn noe annet... :oops:

Brukte 250 gr Nosler ballistic tip da den fantes. Den var både billig og presis, og jeg fikk samme treffpunkt som med jaktkula (250 gr Woodleigh RN) Nå bruker jeg 250 gr Nosler Accubond, men den er ikke spesielt billig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøper jaktmatch i stede for å kjøpe normahylser i 9.3x62.

Regnet på dette en gang, og mener jeg kom frem til at om man kjøper jaktmatch kontra hylser fra norma,

så ender man opp med å betale 1 krone mer for patronen kontra hylsen som er avsindig dyr.

 

Ikke så mange valgmuligheter i 9,3 heller, som i enkelte andre kaliber.

 

Jaktmatch er billig og greit om man handler på XXL, koster vel 13 kroner smellen eller noe slikt enda?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...