Jump to content

Taurus / Dan Wesson.


hipshot

Recommended Posts

Jeg har vansker med å si noe sikkert rundt siste, men fra tid til annen virker det som de fortsatt produserer revolver. Som de fleste andre (også Ruger, Jostein :D ) lager de 1911 varianter. Tror egentlig det er mer enn ett sammarbeide mellom DW og CZ, trorsiste eier DW, så en direkte henvendelse til CZ USA, kan sikker avklare en del.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ute etter en i .44mag for magnum 2 og kanskje metallsilhuett. Det ser ut til at Dan Wesson kun lager .357. Men Taurus har noen spreke, kanskje en Raging Bull? Noen som har vært borti den kanskje?

 

Kanskje jeg skal legge inn en kjøpsannonse for brukt. S&W har jo en modell 29 med 10" løp også, men den er gått ut av produksjon. Den var spesielt laget for metallsilhuett - foregår det lenger på landsbasis eller er det bare et par klubber som koser seg litt iblant?

Link to comment
Share on other sites

Prøv kontakt med 30 Herrett. Han hadde en DW 44 med silhouette sikter til salgs. S&W mod 29 silhouette med 10 5/8" løp har jeg sett noen av, men de, eller eierne gjorde ikke mye ut av seg på stevner på -80 tallet. Forøvrig om du klarer komme deg til Meheia på lørdag, er det sikkert mulig at en kan låne deg noe å skyte med. Absolutt bryet verdt :D

Link to comment
Share on other sites

Meheia får bli neste gang - det er langt av lei.

 

Jeg så den DW715, men det er feil kaliber.

 

S&W 29 i 10" er også aktuell for meg men det er vel langt i mellom dem også.

 

S&W 629 8" - ja det er vel det de fleste guttaboys skyter med, men det passer meg ikke helt.

 

Nytt løp for en m29 kan jo være en ide, men da må jeg vel finne en fint brukt m29 også. Og finner jeg det så har jeg sikkert ikke lyst å ramponere den ved å skifte løpet....

 

Andre aktuelle kandidater? Jeg så at Taurus hadde en 12", men ikke her i landet åpenbart.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...