Jump to content

Klikkpatron til pumpehagle


Ørret

Recommended Posts

har akkurat kjøpt meg pumpehagle og A-zoom klikkpatroner fra xxl. men etter litt tørrtrening er kanten på patrona allerede ødelagt/slitt pga utkastermekanismen. noen som har tips til klikkpatroner som funker bra i pumpehagle?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har skutt med den ja. Ikke noe problem der.

 

Er utdrageren som er litt hardhendt mot kanten av klikkpatrona. Er ikke noe problem å putte den rett i kammeret, men går ikke i magasinet lenger..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

I bilannonser er det vel vanlig å skrive "lettmetall" om felger i aluminiumslegering o.l. for å skille mellom lettmetall og stålfelg. Aluminium, sink og magnesium er eksempler på såkalte lettmetaller som altså har lavere spesifikk vekt enn jern.

 

Med unntak av enkelte veteranbiler med trefelg vet jeg ikke om noen biler som har ikkemetalliske felger, så dersom jeg ser en annonse for "metallfelg" antar jeg at selger ikke har peiling.

Link to comment
Share on other sites

I bilannonser er det vel vanlig å skrive "lettmetall" om felger i aluminiumslegering o.l. for å skille mellom lettmetall og stålfelg. Aluminium, sink og magnesium er eksempler på såkalte lettmetaller som altså har lavere spesifikk vekt enn jern.

 

Med unntak av enkelte veteranbiler med trefelg vet jeg ikke om noen biler som har ikkemetalliske felger, så dersom jeg ser en annonse for "metallfelg" antar jeg at selger ikke har peiling.

 

Når ola nordman sier metal så mener 99.99% av oss stål eller jern, ikke alu. Bare det jeg prøvde å få frem over.

 

Selv har jeg brukt a-zzom klikkpatroner i pumpett par ganger og de har ikke tatt noen skade av det enda, så tror de holder en liten stund ihvertfall...

Link to comment
Share on other sites

Når ola nordman sier metal så mener 99.99% av oss stål eller jern, ikke alu. Bare det jeg prøvde å få frem over.

 

Jeg ber meg aller nådigst om å bli holdt utenfor den gemene hop av Nordmenn uten normal kunnskap om legeringer metaller.

 

På forhånd takk.

 

 

 

 

Forøvrig, er Azooms det eneste som duger til trening med magasinhagler Plast ryker.

(og jeg trener en del omladning....)

Link to comment
Share on other sites

Gammel kjepphest:

 

Hva f..n er vitsen med klikkpatroner? Bortsett fra en del småtriste .22 konkurransepistoler, så tåler de fleste våpen å tørrklikkes.

 

Hvis du er en av dem som "alltid" har 2 klikkpatroner i lomma som du legger i våpenet og klikker etter endt økt, så blir du ikke den første som har "klikket" ekte ammo i parketten.

 

Hvis du må stå foran speilet og masturbere hagla og du må ha hylseutkast, så bruk heller et antall tomhylser hvor stjernebretten er dyttet tilbake inn i hylsa.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...