Jump to content

våpenkoffert


Kåre

Recommended Posts

Junior bruker Biltema-kofferten til sin rifle, og den er - som Jaktlykke sier - ikke noe for flyfrakt. Men den er helt OK til biltransport. Dobler du prisen begynner ting å bli SAS-bestandig også. Og skal det tåle flydropp uten fallskjerm, gå for Pelicase til 4 - 5.000.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hva du mener billig, men kjøpte selv en pelicase 1750 fra ebay i februar og den kom totalt med frakt, tollbehandlingsgebyr og norsk moms på ca 2400,-. Billigst av det jeg fant i Norge var vel i underkant av 4000,- og villedende var enda mer. Kom på under 2 uker med billigste fraktalternativ. Pelican 1700 og 1720 er litt mindre varianter som bør sjekkes ut om du ikke trenger plass til 2 våpen (2 "små" våpen skal muligens gå i 1720).

 

Kjøpte hos denne selgeren: http://stores.ebay.com/COAST-TO-COAST-S ... ub=4192059

 

Ser ut som 1750 har blitt 10 dollar dyrere siden jeg handlet, men kursen er vel bedre nå så det skulle gå opp i opp og vel så det. Er forøvrig godt fornøyd med kofferten. Plass til 2 våpen og kan endelig føle meg bekvem når jeg flyr med våpen. Til de daglige turene til og fra banen anbefaler jeg imidlertid noe annet, da denne er forholdsvis stor å drasse på (og det er sjelden jeg har med 2 våpen på banen også).

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte denne Vanguard kofferten hos Winge for en god stund siden.

Den har vært to turer til Afrika og en til England, og så langt har det ikke vært problemer av noe slag hverken med koffert eller innhold.

Den er lett, men virker solid.

 

http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=1030" target="_blank

 

Har også en Storm Hardigg, men den er vesentlig tyngre og i en annen prisklasse, men utrolig solid

Link to comment
Share on other sites

Har selv en det står Ironsides på, og den er gammel. Var i USA i 1997, utallige turer på banen etc siden.

Den ligner VELDIG på den doble som heter Flambeu nå!

 

Nå har imidlertid den ytterste delen av spennen begynt å gi seg, DVD klostre dom griper i plastsporet. Det får være lov etter så mange år...:)

 

Jeg er i markedet for ny koffert, men dagens bagasjelimit utelukker pelicase ol slik jeg ser det...

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha fraktet mine våpen med Pelicase og Storm - har treffpunktet vært det samme hvor enn jeg har reist - som her hjemme.

 

Det var det ikke når jeg brukte "vanlige" kofferter.

 

Tilfeldigheter?

 

Har det noe med den trykkregulatoren å gjøre?

 

Ikke vet jeg - men solide er de ihvertfall :) - da jeg har fått ødelagt tre av "de vanlige", samt at flere jeg har reist sammen med - har fått sine "vanlige" kofferter ødelagt.

 

Og DET var grunnen for investering i skikkelige kofferter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...