Jump to content

Glock 26


Skylab

Recommended Posts

Har litt lyst på en Baby Glock etter å ha skutt S&W M66 .357, CZ75 SP-01Shadow og .22 Buckmark en stund. Regner vel ikke med å bli en sniper på 25 m med Glocken direkte men syns det hadde vært morro med en litt annerledes pistol nå. Noen her som har erfaringer av en Glock 26 og har lyst å dele med seg? Hvor kjøpe billigst?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Glock 26 og Glock 27 m/ 357 SIG pipe.

Artige våpen, men hadde vel heller gått for Glock 19 og Glock 23, compact...

 

Disse går i sivilpistolprogrammet i NFPS og med modifikasjon i Spesialpistol klassen til NSF.

 

Når det er sagt skyter jeg bedre med 27'en enn det meste andre jeg har i skapet. Artig liten krabat, men noen synes den er litt snappy (dette er vel forøvrig et av kallenavnene den har fått også...)

 

XXL hadde Glock 27 til 3 000,- for ikke lenge siden, var annonsert på finn. Vet ikke om de ble kvitt disse, men du kan forsøke å ringe de og høre om det fortsatt er noen igjen i systemet.

Nå er denne .40S&W og ikke 9mm, men fortsatt like morsomt!

 

Dukker opp brukte 26'ere i ny og ned til greie priser. :) Lykke til på jakten!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Glock 26 og Glock 27 m/ 357 SIG pipe.

Artige våpen, men hadde vel heller gått for Glock 19 og Glock 23, compact...

 

Disse går i sivilpistolprogrammet i NFPS og med modifikasjon i Spesialpistol klassen til NSF.

 

Når det er sagt skyter jeg bedre med 27'en enn det meste andre jeg har i skapet. Artig liten krabat, men noen synes den er litt snappy (dette er vel forøvrig et av kallenavnene den har fått også...)

 

XXL hadde Glock 27 til 3 000,- for ikke lenge siden, var annonsert på finn. Vet ikke om de ble kvitt disse, men du kan forsøke å ringe de og høre om det fortsatt er noen igjen i systemet.

Nå er denne .40S&W og ikke 9mm, men fortsatt like morsomt!

 

Dukker opp brukte 26'ere i ny og ned til greie priser. :) Lykke til på jakten!

 

Takk for svar og gode tips. SIG pipe hadde jo vært helt utrolig morsomt å prøve på. Fikk du kjøpt denne her hjemme i Norge eller?

Når vi likevel er inne på pistoler modell mindre, hva syns du om å ta det helt ut med en 36? Må være lettere å få tak i ammo til den enn til SIGen og den er vel enda mere "slim" enn 26, 27, 29 gjengen? Er det mulig å kjøpe den i Norge og går den å bruke i noen konkurranser så man faktisk har en mulighet å få lisens på den?

Link to comment
Share on other sites

Løpet ble kjøpt i Norge, ja. Husker ikke i farten hvem det ble bestilt av.

 

36 har jeg ikke tafset på in person, men denne kan benyttes i Spesialpistol under NSF.

Mer slim enn 29 er den i alle fall, denne har egen rammestørrelse for .45 og 10mm Auto, samme som 20 og 21 i litt mindre utgave.

26 og 27 har den samme rammen, og disse er en del mindre enn 29/30. 29 og 30 rammene ligner mer på 19/23 rammene. Glock kaller de sub-compact, men alle som har forsøkt å legge en 29/30 på topp av en 19/23 er vel kanskje noe uenig i dette. :)

 

Har 20 og 29, og det er greit med store hender, noe jeg ikke har, men moro likevel. ;)

 

36 bør ikke være noen umulighet å få tak på, men man må sikkert lete litt. Safety and Security Service eller Intersport Bogstadveien (som handler av SSS) bør være aktuelle kandidater.

 

Når det gjelder ammo er det nok betydelig enklere å få tak i .45 enn .357 SIG. Jeg har ikke funnet fabrikkladd .357SIG i det hele tatt, men har utelukkende skutt hjemmeladet.

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig valg. 36ern er vel litt lengre enn 26ern men tynnere. 9mm billigere ammo enn 45 men morsommere med kaliber 45. Synd at det ikke er praktisk mulig å sammenligne dem fysisk, 26er virker å være rimelig vanlige men 36ern må vel bestilles om man skal ha en. Heller mot en 26.

Link to comment
Share on other sites

Eventuelt kan du gå for en 27 med lonewolf 40-9 pipe. Da kan du skyte 9mm i .40 glock. Koster vel et par lapper hos capsicum. Men anbefaler i så fall å bytte ut utstøterblokka samtidig. I .40 er utstøter helt rett, mens i 9mm er den en liten anelse bøyd inn i ramma. Har merket litt feilfunk. inn i mellom med .40 utstøter på 9mm.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Var å kjøpte meg en Glock 26 Gen 4 hos S&SS i forrige uke. Har ikke fått tid til å teste den ennå men satser på å få skutt noen hundre skudd iløpet av kvelden. Har forløpig bare pusset den ren for lagringsfett og satt i en minusconnector. Polerte også glideflater i avtreksmekanismen, utrolig hva dette gjorde med avtrekksfeelingen :shock: Sånn ut av boksen var avtrekket ganske creepy for en som ikke er vant til Glock.

Gleder meg til å teste denne ikveld :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Monterte wolff fjärsett i min, med 5lb tennålsfjär. Dette sammen med en Ghost 3,5 conector med avtrekksstopp og litt polering gjorde stor forskjell.

Noen innlegg på youtube påstår att avtrekkshuset er noe annerledes (gir conectoren en anne vinkel) på Gen4 og att avtrekket blir noe hardere enn på Gen3. Men dette er ikke noe jeg selv har sjekket eller vet noe om.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...