Jump to content

Ny superrifle!


GK

Recommended Posts

Slutt med å snikblasifisere :lol:.Det finnes egne blaser tråder hvis det kan være et blaster på såret :lol: .

Foresten velg sauer du :wink:

 

Glemte å fortelle at jeg har seks sauere 200str, 202, take down, hagle.Å ja jeg er sauerfan, men jeg har sakoer også å mange

andre bra våpen :mrgreen:

 

 

Unnskyld :wink:

Link to comment
Share on other sites

Sjalabais!

 

Jeg har i det siste lest meg opp på div om Sauer 202. Har lagt merke til at det er en del som har hatt problemer med alukassa på outbacken (Kikkertsikte - Fester). Er dette noe reelt problem, eller er det bare menneskelig feil i monteringen av kikkertmontasjene? Ser at classicen har stålkasse. Og stokken er vel den samme på begge modellene, så da blir plutselig classicen en heftig kandidat. Ser jo at vekta på classicen er 0,5 kg tyngre enn outbacken, men det spiller liten rolle....

 

I tillegg er jo classicen noen lapper billigere :D

 

Noen som har erfaring med classicen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg var med og monterte kikkert på alu kassa til en kompis med en X50 victory og den er like fin enda. Vi brukte lim mellom kassa og montasjene (qr) og locktite på gjengene. Trikset er å ikke dra til for hardt.

 

Regner med at det er classic xt du mener? Forskjellen er at outback har alu kasse, flutet pipe, snellert, og spade hevarm. Jeg har erfaring med elegance (som er en hora utgave av classic med trestokk) og er kjempefornøyd med den men skulle jeg kjøpt ny i dag ville jeg kjøpt outback eller aller helst highland (outback med fin trestokk) men den er en del dyrere.

Link to comment
Share on other sites

Har en "vanlig" Classic som jeg er kjempefornøyd med. Trivdes ikke med formen på stokken (for kort og lav for meg) så jeg solgte den og bruker en GRS jaktfeltstokk på den. Definitivt ikke en lett og smidig rigg, men presis som bare det og gir generelt en meget god følelse. Ikke umulig at jeg skaffer meg enda en Sauer for å bygge en mer jaktrettet rigg etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Sjalabais!

 

Jeg har i det siste lest meg opp på div om Sauer 202. Har lagt merke til at det er en del som har hatt problemer med alukassa på outbacken (Kikkertsikte - Fester). Er dette noe reelt problem, eller er det bare menneskelig feil i monteringen av kikkertmontasjene? Ser at classicen har stålkasse. Og stokken er vel den samme på begge modellene, så da blir plutselig classicen en heftig kandidat. Ser jo at vekta på classicen er 0,5 kg tyngre enn outbacken, men det spiller liten rolle....

 

Tror ikke noe på dette prate om at aluminiumskassene er for dårlig. Folkene jeg har pratet med bl.a de hos Landrø er helt klare på at aluminiumskassene fungerer helt 100% og er lette og fine. Det eneste en skal være obs på er to ting: Ikke trekke til for hardt, men ærlig talt er vel det en grei sak å unngå :?

Unngå 9,3 med tung kikkert, da dette gir stor belastning på kikert festene i låsekassen.

 

Jeg velger bort den halvkiloen :lol::lol::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...