Jump to content

Hjemmelaget løpebane.


Recommended Posts

Jeg og en kompis funderte i går på hvordan vi kan lage en løpebane for trening på bevegelige mål til trening med salong. Har prøvd litt med rullende dekk, men er et svare strev å hente dekket hver gang.

 

Så nå har vi kommet opp med ideen å kjøpe en radiostyrt bil til 300 kr på clas ohlson, skru fast en lett holder av listeverk oppå,. Så er det bare å ha en sjåfør og en skytter. Når skuddene er avfyrt kjører man bare bilen ned til skytteren for klistring :)

Link to comment
Share on other sites

En litt kraftig RC-bil kan vel også pansres tilstrekkelig til å tåle lerdueammo, dekkene må nødvendigvis stikke litt utenfor men er forbruksvare likevel. Antenna må vel også stikke ut, men det er bare å måle den opp på forhånd så man vet hvor mye ledning som må skjøtes på når den blir skutt av. Morsom ide :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

I 10 års alderern lagde jeg og en kompis dette. Vi brukte 3 europaller, 4 "felger" fra en barnevogn, 3 kammstål av ca 1 meter og tau. Sveisa fast hjulene et stykke opp på kamstålet, På det ene sveisa vi fast 2 hjul rett ovenfor hverandre. Borra så hull til kamstålene i hver europall. Satt så europallene i en trekant hvor standplass ble ved den ene. Derfra gikk det taubane bort til kamstålet med to hjul på hvor taubanen gikk videre til det fjerde hjulet. På banen mellom 2 og 3 pallen kunne vi bide opp det vi ville skyte på, bare det ikke var alt for tungt. Den ene sveiva og den andre skøyt. Fungerte udmerket :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hvis det er bevegelig viltmål du er ute etter, kan jeg tipse om at vinduspussermotor fra bil, en "på-av-på" bryter, litt ledning og wire fra biltema + litt impregnerte materialer til vogge og skinnegang, er stort sett det som trengs for å lage en "proff" bane.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det der hørtes ikke dumt ut, men blir å ha på et sted uten strøm så jeg ser for meg sveive eller "sykle" for å drive skiva frem og tilbake. Skal gruble litt videre på dette her, og hvis det blir noe av skal jeg garantere bilder og video :)

Link to comment
Share on other sites

Genialt!!

 

Har hørt om dette, men ikke sett det før nå. Tipper den bilen lever farlig etterhvert :mrgreen:

 

Løpeelgen på banen er fin den, men tanken, for min del, er å kunne variere avstand, fart og vinkel. Det er mulig med denne, og hvis man i tillegg kan få en litt større figur så snakker vi konge skytetrening. Skal se hva jeg får til...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...