Jump to content

Villsvinjakt i sverige.


Recommended Posts

En annen plass du kan forsøke er Vinnalt, det ligger et par mil fra Halmstad. Var der en tur i Januar-veldig bra med gris og et bra opplegg. De har webside www.vinnalt.se hvor de legger ut bilder, videoklipp og skriver blogg. Jakta der er rimelig, du kan skyte en gris pr dag og du beholder selv grisen. De har pr dd ikke ledig før uti juni (helgejakter) Eneste lille drawback er at de holder en litt stiv pris på hytteutleie, men det går an å forhandle. Nå på somerhalvåret går det også fint å ligge i telt.

Uansett grisejakt i Sverige er gøy og kjøttet smaker fortreffelig.

Skitt jakt

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sveiobonden ville eg prøvd ja, billig er han også, eg har sett en del bilde av jaktturene hans på face. Snakket en del med har eg også, eg skal være med en tur med han til sverige når eg får spart opp en del penger også, de har alltid en tur innom en stor jakt butikk i sverige når de er der:) Send meg pm så kan du få navn og nr og det hele :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei !

Var en tur tibake på Vinnalt i juni og det var flust med gris! Første kvelden ble bom pga dålig planlegging og sen ankomst, men andre kvelden klaffet alt. Kl 21 kom en bitteliten kulting ut og denne ble felt. Dette var forøvrig siste rest av en flokk på 4 morlause kultinger.

Jeg flyttet til et nytt tårn og kl 02 "kokte" det av gris ! Skjøt en fin kulting på 18kg (uten innmat) 2 griser på en natt er slett ikke verst. Prisene hos Vinnalt er slett ikke gærne. ca 500 for en natt og lave fellingsavgifter. Det eneste minus er at hytteleia begynner å bli ganske kostbar, 1200 pr døgn. Hvis jeg ikke hadde hatt kona og ungene med hadde jeg campet i telt.

Det ser ikke ut til at jakttrykket hindrer grisene å komme innom åtlene. De har nå 6 åtler og 4 kamera ute. Det er gris på alle åtlene som de har kamera på hver neste natt. De har åtler for de fleste vindretninger så mulighetene er gode for å felle gris. Etter min mening så tror jeg at hvis en klarer å sitte uten å lage den minste lyd er det gode sjanser. Michael og Joacim som driver stedet sier at jegere som drasser med seg termos og div matvarer pakket i plast oftest kommer tohendt inn.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...