Jump to content

ghillie suit


kabar

Recommended Posts

jeg har tenkt å skaffe meg en ghillie til høstens smygjakt. har tenkt på en fra Dovrefjell, som jeg syns der ut som kan passe norsk natur. http://www.magasinet.no/display.aspx?me ... rodid=4906" target="_blank

Noen som har prøvd denne?

 

Jeg har nettopp kjøpt en slik, har såvidt hatt den på meg, men den virker til å være luftig og fin, ulempen er at slike dresser er en magnet på kvist, kvast og dørhåndtak.

 

Min skal i første omgang sammen med ei trollmaske tjenestegjøre som skremsel mot en svett plagsom halvnaken jogger som har holdt helvete i flere år :lol: .

Deretter blir det revejakt på bøen, og til høsten blir det smygjakt og postering etter hjort på utmarksbeitet

Link to comment
Share on other sites

Dressen fra X3M1 så fin ut egentlig.

Jeg er veldig fornøyd med mine; har både den grønne (vår/sommer) og den brune (høst) versjonen. Spesielt tidlig i bukkejakten da det var veldig varmt fungerte denne fint; jeg brukte den over shorts og t-shorte og og var da greit kamuflert (blir såklart enda bedre med noe grønt eller brunt under da) uten å bli alt for varm.

Link to comment
Share on other sites

...mich auch går godt for den X3M1 dressen... meget god camo, særs god faktisk, i mange situasjoner!

Men det stemmer òg som det sies, den henger seg opp i enhver kvist som stikker fram... uten at det har plaget meg i det hele tatt.

 

SÅH!

Link to comment
Share on other sites

Min skal i første omgang sammen med ei trollmaske tjenestegjøre som skremsel mot en svett plagsom halvnaken jogger som har holdt helvete i flere år :lol: .

Jeg håper du dokumenterer dette med video etter gjennomført skremming? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Dressen fra X3M1 så fin ut egentlig.

Jeg er veldig fornøyd med mine; har både den grønne (vår/sommer) og den brune (høst) versjonen. Spesielt tidlig i bukkejakten da det var veldig varmt fungerte denne fint; jeg brukte den over shorts og t-shorte og og var da greit kamuflert (blir såklart enda bedre med noe grønt eller brunt under da) uten å bli alt for varm.

 

Jeg bare lurer på str på disse draktene? Skal den kjøpes mye større enn hva en vanligvis bruker?

Takk for svar

Link to comment
Share on other sites

Jeg bare lurer på str på disse draktene? Skal den kjøpes mye større enn hva en vanligvis bruker?

Takk for svar

Ja. Mine er 3xl og jeg bruker f.eks. en blanding av L og XL i vanlige Norrøna-klær. Min sommergrønne kunne kanskje vært en str mindre da jeg ofte bruker den med bare t-skjorte under, men den funker greit. I denne størrelse får jeg den også over vanlig påkledning på høsten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bare lurer på str på disse draktene? Skal den kjøpes mye større enn hva en vanligvis bruker?

Takk for svar

Ja. Mine er 3xl og jeg bruker f.eks. en blanding av L og XL i vanlige Norrøna-klær. Min sommergrønne kunne kanskje vært en str mindre da jeg ofte bruker den med bare t-skjorte under, men den funker greit. I denne størrelse får jeg den også over vanlig påkledning på høsten.

Ok, takk for svar :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...