Jump to content

Er denne fellen lov?


Kvamsgutten

Recommended Posts

Jeg får kverulere litt igjen da! :winke1: Slik fellen henger på treet der så er den ulovlig men om du setter på en planke på baksiden der den er åpen å setter fellen opp så slaget kommer ovenifra og ned i nakken eller bakhodet så er den fuldt lovlig :)

 

Sånn nå kan dere andre krangle om den er for svak osv osv, Alle feller som i dag er lovlige er også for svake etter noen år. Ei ny strupefelle er human uansett om den er satt opp ulovlig, så vet dere det ;)

 

Rune

Link to comment
Share on other sites

Strupe feller er ikke humane!! vet ikke hvor mange historier og selvopplevde feilslag jeg har hørt om!!har hatt syning feller i mange år og ikke en er blitt svakere etter flere års bruk :wink: og godt det kommer typegodkjenning snart for det finnes mye dritt(hjemmelaga)som ikke er bra for det vi fangster på! :roll:

Link to comment
Share on other sites

Slik stupefeller som vist først i tråden er dyreplageri for de blir raskt svake etter få år. Jeg sartet min fangstkarriære med akkurat slike for ingen her jeg bor viste om noen andre den gang. Jeg fanget mange mår i dem men bøylen kunne sitte hvor som helst og det var tydelig og se at ikke alle dyr hadde dødd med en gang så jeg håper virkelig ingen bruker disse i dag . Det er kun slagfeller som er lovlige .

Link to comment
Share on other sites

Haha, der var det mye morsomt, hun Anne K virket jo helt fjern... :lol:

 

Noen som forøvrig gidder å bli spist av en tiger? Så ser vi om teorien hennes om at vi havner i transetilstand når vi blir angrepet av rovdyr stemmer.

 

Nei, Torgny, men hvis du hadde blitt angrepet av en tiger f.eks. så kanskje du hadde blitt “lammet av skrekk” som Kåre O.H. sier ang katt/mus, etter min kommentar. Synd at du er blitt skadet og har hatt smerter, håper du er bedre nå! :-)
-Anne K

 

Tenk at det går an å ha et så fjernt forhold til naturen.

Link to comment
Share on other sites

transe tviler jeg sterkt på, men jeg har blitt angrepet og bitt av hund.

Det var ingen fredfylt opplevelse, og mer enn vodt nok til at overlevelsesrefleksen slo inn. Bikkja fikk knær, albuer og knoke til den slapp taket. Tror den opplevelsen var ubehagelig for oss begge. Merket ikke noe til at naturen hadde noe bedøvelsesendorfin til å avhjelpe følelsen av å bli påspist. Men så er jeg jo ikke mus da..

 

For ordens skyld, så skadet jeg ikke hunden etter at den slapp meg, og jeg kontaktet eier. Vi ble raskt enige.. Hunden lever også i beste velgående.

Link to comment
Share on other sites

Fanget masse mår i strupefeller, var fellene nye så var de stein daue uten et merke på stammen, var fellene gamle så var de fremdeles stein døde men du kulle se de hadde kjempet noe.

 

ALLE mår jeg har fått i strupefeller har hengt perfekt rundt halsen, men må være nøye med avstanden til åtet i disse fellene..

 

Poenget mitt var bare at fella i seg selv er ikke ulovlig, det er måten du setter den opp på som har betydning etter dagens regelverk.

 

Har fangstet med connybeer og andre feller også å ser diverse resultater der også.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...