Jump to content

Feltstevne i Skorgen 1.mai 2011 (M&R)


vingemutteren

Recommended Posts

Vestnes PK, har igjen den glede å innby til feltstemne. Denne gang søndag 1.5.2011 i Skorgen på Vestnes.

 

Håper alle som kan krype og gå, kommer til sesongstarten for Feltskytinga i M&R (1FGMR stevne nr. 1115020). (selv om Ørsta tjuvstarter Lørdag 30/4 med Spesial felt i Solidalen). :wink:

 

Vi drar som vanligt i gang kl 1000 med første runde, deretter fortløpende etter som folk melder seg på og lagene fylles.

 

Snøen er stort sett borte, så er været med oss, blir det sko dag (ha med kraftigere fottøy i tilfelle regn, der er mye leire på veien).

Ta gjerne med noe å sitte på (klappstoler er smarte greier :wink: ), noe å drikke i vårsola, er heller ikke dumt.

Ellers er godt humør og skarpe skudd en sikker oppskrift på en trivlig dag.

 

Det blir som vanlig enkel bevertning (pølse og brød).

 

Velkommen til årets sikkreste vårtegn, kretsens sesongstart på feltskytinga. :D

 

 

 

Veibeskrivelse:

Koordinater

WGS 84:N 62° 34.278', E 7° 6.202'

WGS 84 - desimal:62.57129, 7.10336

 

For den som kommer fra ørskogfjellet (E39), blir det å svinge til høyre inn på E136 mot Åndalsnes.

For den som kommer fra Vestnes (E39), blir det å svinge til venstre inn på E136 mot Åndalsnes.

Deretter: kjør 1,5 km (ned bakken og bort til sandtaket ovenfor Skorgen skule).

Sving så til høyre inn i sandtaket (forsiktigt), sving til høyre (grusvei) og kjør 100m tilbake delvis langs med hovedvei. Hold til høyre på nedsiden av ei stor mark, kjør (2-300m) til en kommer til ei gammel bru. Sving så til venstre opp langs med elva til der bilene står parkert på marka.

Ver obs! Der er gravd ett stort hull helt inntil veien oppe på marka. Kjør forsiktigt.

 

For de som kommer fra Åndalsnes siden (på E136), blir det da avkjøring til venstre, opp i sandtaket ovenfor Skorgen skule, ca 1.5 km før krysset mot E39 (før bakken).

Sving så til venstre inn i sandtaket (forsiktigt), sving så til høyre (grusvei) og kjør ca 100m til delvis langs med hovedvei. Hold til høyre på nedsiden av ei stor mark, kjør (2-300m) til en kommer til ei gammel bru. Sving så til venstre opp langs med elva til der bilene står parkert på marka.

Ver obs! Der er gravd ett stort hull helt inntil veien oppe på marka. Kjør forsiktigt.

 

Link til tråd om fjorårets stevne

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Fryseteipen, er den der i år også? Eller har dere fått teip med tolkekant, ellers er det vel ikke helt etter regelboka.

Joda, den er der. Dog kun på ett hold i år (liggende).

 

Hvor det er ett problem med Frysetape etter regelboka, får du være så venlig å opplyse om. Jeg har ikke sett noe som regulerer dette. :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Blir det flere ènhånds i år også :wink:

Antall Beste hånd:

Fin/Grov: 7 Standplasser (stpl 2,3,5,6,7,8,9)

Militær/Revolver: 2 standplasser (stpl 2 og 5).

 

Det blir med andre ord som i 2010, men endel blinke er bytte ut (Grunnet endring til rangering innertreff på 5 hold).

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Antal einhands varier vel, tradisjonen tro, med kva skyteledar ein får? :wink:

Skal ikke skje, skytelederne følger ett ferdig oppsatt skjema (men alt kan hende i ei feltløype). :roll:

 

Du får identidisere deg om du dukker opp, slik at jeg kan sørge for ett spesial oppsett for deg (Beste hånd Alle). :lol:

Link to comment
Share on other sites

Antal einhands varier vel, tradisjonen tro, med kva skyteledar ein får? :wink:

Skal ikke skje, skytelederne følger ett ferdig oppsatt skjema (men alt kan hende i ei feltløype). :roll:

 

Du får identidisere deg om du dukker opp, slik at jeg kan sørge for ett spesial oppsett for deg (Beste hånd Alle). :lol:

Se etter en i tysko og verdens mest håpløse revolverskjefte.

Link to comment
Share on other sites

Fryseteipen, er den der i år også? Eller har dere fått teip med tolkekant, ellers er det vel ikke helt etter regelboka.

Joda, den er der. Dog kun på ett hold i år (liggende).

 

Hvor det er ett problem med Frysetape etter regelboka, får du være så venlig å opplyse om. Jeg har ikke sett noe som regulerer dette. :wink:

My bad, rotet litt.Regelen jeg tenkte på var denne:

8.25.3.4.2 Alle skiver skal være utstyrt med nøytral kant eller være festet til bakskive

for å unngå tvil om kanttreff (tolkekant). Tolking gjøres etter vanlige

regler.

Hvis mulig, bør en ha god avstand mellom skivene/ målene slik at en

unngår skyting på feil mål.

 

Fryseteipen kan nok vurderes som tolkekant. Men god avstand mellom skivene blir det dog ikke.

Link to comment
Share on other sites

Blir det flere ènhånds i år også :wink:

Antall Beste hånd:

Fin/Grov: 7 Standplasser (stpl 2,3,5,6,7,8,9)

Militær/Revolver: 2 standplasser (stpl 2 og 5).

 

Det blir med andre ord som i 2010, men endel blinke er bytte ut (Grunnet endring til rangering innertreff på 5 hold).

Det er uklart om det er Bestehånd Alle på stpl 5. Dette skal jeg komme tilbake til, etter å ha konferert med resten av styret i VPK. Det kan se ut til at blir kun en bestehånd for Revolver og Militærfelt, uten at jeg nå kan gå god for dette.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut til å bli ett par endringer.

6 i steden for 7 Beste hånd for Fin/Grov.

1 i steden for 2 Beste hånd for M og R.

1 stpl er foreløpig satt til 8 sek (2 sek per blink).

 

Ellers er resten som nevnt.

 

Nevnte endringer ble gjennomført.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vill opplyse om at nå er ferdig korrigerte resultatlister for stevne nr 1115020 lagt ut av NSF.

Og at Stevnet er ferdig oppgjort (d.v.s. Alle deltakende klubber skal ha mottat korrigert resultatliste, samt at premier er utbetalt til de aktuelle deltakende klubber).

 

Vestnes PK vill rette en stor takk til alle som stilte opp og skjøt på stevnet som var lagt til 1.mai. Og håper alle som var der hadde en flott dag i feltløypa vår.

Link to comment
Share on other sites

Fin dag i skogen, satte pris på forandringene i løypa siden sist jeg deltok. Mulig dere hadde litt lite funksjonærer da det gikk litt sent med avviklingen. Men været var vakkert og da er mye gjort.Kommer i gjenn neste år.

Link to comment
Share on other sites

Det er meget mulig der blir noen mindre endringer til neste år også, da mest for å forsøke å justere profilen på vansklighetsgraden fra kold 1 til 10 blir mere progresiv. Mitt intrykk er at vi hadde noe for lange skytetider på noen av de senere holdene (ser det på statestikken over hvilke hold som ble fylt).

 

Vi fikk tilbakemelding om for stort hopp mellom hold 1 og hold 2 i år (mest for militær og revolver), og vurderer å justere størrelsen på skivene på hold 2 for å kompensere dette.

 

Ellers tror jeg mye var bra.

 

Når det kommer til antal funksjonærer, er vi er i utgangspunktet giret for opp til 4 skyteledere (5 om det kniper, men 4 ute i løypa er egentlig maks for effektiv avvikkling), 2 i sækreteriat/kiosk, og 2 klistrerer pr skyteleder ute i løypa til enhver tid. Noe som gir ca 14 personer + avløsnings sett på 1 skyteleder og 2 klisterere, i alt 17 personer for å få ett sømløst arangemang der ingen må "jobbe ræva av seg".

 

Når så det kun møter opp 3 skyteledere, 1 i sækreteriatet + en frivillig ny opperert (som tok kiosken).

Så arrangerte VPK ett stevne som egentlig skal ha 17 personer, med 5 personer (P.s. takk til skytterne som var med på å klistre selv).

 

Jeg er faktisk ganske godt fornøyd med at arrangementet tross alt gikk så glatt som det gjorde, noe som mye var takket fantastiske skyteledere som gikk og gikk og gikk hele dagen. Samt hjelpsomme, og ikke minst trivelige skyttere.

 

Men jeg synes det er trist at det har blitt så vanskelig å stille folk til slike arrangement, og jeg ser "sykdommen" virker plage mange klubber i M&R.

 

Nå var dette stevnet riktignok på 1.mai. Så jeg er ikke sikker på hvor mye det utgjorde på oppmøtet, men tilbakemedlinger på mail var mildt sagt mangelfulle fra de innkalte.

Så noe må nok gjøres til neste års feltstevne.

Link to comment
Share on other sites

Det er meget mulig der blir noen mindre endringer til neste år også, da mest for å forsøke å justere profilen på vansklighetsgraden fra kold 1 til 10 blir mere progresiv. Mitt intrykk er at vi hadde noe for lange skytetider på noen av de senere holdene (ser det på statestikken over hvilke hold som ble fylt). (...)

 

Det er ikkje meininga å legge ord i munnen på deg, men eg forstår dette som at det som tilstrebes er at det første holdet er lettast, medan det tiende er det vanskelegaste. Er det verkeleg so lurt? Eg, sær som eg sikkert er, meinar at det beste er om dei vaskelegaste standplassane ligg rundt standplass 7-8, og at vi lar 9 og 10 bli ein del enklare igjen. Grunnen til at eg meiner dette er måten å gjere det på er at skyttarar som ikkje skyt opp mot maksimal poengsum skal få ein liten "opptur" på tampen av løypa. Det føles mykje betre etterpå dersom ein har avslutta runden bra i motsetning til at ein bommar med mesteparten av skota på siste standplass. Slik kan vi muligens øke lysta til ein nybegynnar til å skyte ein runde, eller eit stevne til. Eg trur ikkje dette aleine er utslagsgivande til å øke stevnedeltakelsen til dei som ikkje skyt so ofte, eller avgjere om ein nybegynnar vil fortsette med sporten, men alle monnar drar. Det er i alle fall ein tanke.

Link to comment
Share on other sites

Lista ser riktig ut den.

 

8.25.12 RANGERING/OMSKYTING VED POENGLIKHET

8.25.12.1 Rangering

8.25.12.1.1 Står to eller flere skyttere med lik poengsum, rangeres de etter summen

av antall innertreff på samtlige av standplassene der dette registreres.

Hvis antall innertreff er likt, rangeres skytterne etter samlet poengsum

på siste standplass, deretter på nest siste standplass osv. til

første standplass

Link to comment
Share on other sites

Kikket igjennom resultatlista deres :D

 

Jeg mener det er feil bla på klase A i mil , antall poeng skal telles før iX, derfor skulle nr 2 vært nr 1 :wink:

Har nok sjekket regelverket ser du. :wink:

Ellers begynner jeg å like den nye rangeringsmåten, med litt "tweaking" mener jeg det faktisk har forbedret løypa vår.

Link to comment
Share on other sites

Junell@

 

Ser tankegangen din, og er ikke uenig. Men siden vi ikke har noe annet sted å legge langholdet, må vi nesten ha det som vi har det. Og da er det ærligste, etter mitt syn å ha en progresiv vansklighetsgrad. Slikt må nesten bli opp til den enkelte løypesetteren/terrenget å avgjøre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...