Jump to content

Thompson Rifle


jølle

Recommended Posts

Jeg har 5 piper til min. Alt fra 223 og opp til 460 S&W.

 

Presisjonen er helt konge, jeg har en S&L og Mauser M03 som må se seg skambanka av en feit Amerikaner fra New Hampshire. Ganske enkel konstruksjon som er enkelt å ta fra hverandre å sette sammen igjen. Litt mange deler, men ganske store deler så det er ikke sånn at man mister de i skogen.

Link to comment
Share on other sites

Har ringt Winge , fikk meld om at de i løpet av våren/sommeren ville få inn flere Thompson pro Hunter , så jeg må vell bare smøre meg, med tolmodighet :winke1:

 

Er dette som følge av den Tyske messen Winge Våpen var på i mars? Så litt negativt på det selv, tok ingen sjangser så jeg bestilte Encore prohunter kasse fra " The Duke " i Tyskland. Har ikke fått den i hus enda, men venter det når som helst. Løp hadde jeg tenkt å bestille fra USA via http://www.edstc.com" target="_blank" target="_blank. Han er visst ikke så glad i å svare på mail, men svarer på telefon. Stokk lager jeg selv i valnøtt, har lagd div. stokker tidligere til pistol, hagle, og rifler ( også til Thompson Contender ).

 

Skal du bestille løp ( sikkert andre våpendeler også ) fra USA krever de et " End use sertificat ", dette kan lastes ned fra UD: http://regjeringen.no/nb/dep/ud/dok/vei ... ?id=270555" target="_blank" target="_blank

 

Var det slik å forstå at Winge Våpen nå regnet med å få en kontinuerlig levering avThompson våpen. Er dette tilfelle så er vel produksjonen i gang på Smith & Wesson allerede. Får vel stikke innom i morgen ( onsdag 6.april ) å høre med de!

 

Var innom Winge og snakket litt med Lars i dag 6. april. Han sa som tidligere nevnt at de var lovet en ladning med Encore i løpet av sommeren ( det skulle da komme komplette rifler, slik at løse løp ikke var å få i denne leveransen ). Spurte også litt om de hadde fått snakket med representanter fra Thompson på våpenmessen i Tyskland, men disse hadde ikke vært tilstede av grunner som kanskje ikke er så vanskelig å forstå. Han kunne imidlertid forelle at produksjon av Encore kommer til å fortsette ( litt usikker på om det var på opprinnelig fabrikk ). Spurt om det var mulig å få bestilt løp fra Custom shop, men han mente at disse ikke var leveringsdyktig nå. Boltrifleproduksjon var på flyttefot til S&W, så noen levering av slike våpen var heller ikke mulig nå. For de som stikker innom Villmarksmessa på Lillestrøm så bør de vel kunne fortelle litt mer detaljert enn det jeg har forsøkt meg på. Dette var i for seg for meg en meget god melding, og forhåpentligvis for flere.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hvis hovedimportør hverken har disse riflene på lager eller kan skaffe disse ovenfor disk til kunde innen rimelighetens tid, mener butikken med en slik hyppig oppdatert nettside, bør beskrive de eventuelle forsinkelsene der.

Det er et fryktelig dårlig utgangspunkt og offentlig reklamere om varer som skal omsettes i butikk uvisst om varen dukker opp eller ikke.

 

Jeg kunne godt tenkt meg en TC Encore Pro Hunter selv, men hvis situasjonen rundt fabrikk eller leveringstid ikke blir avklart så går jeg heller for en Ruger # 1. Våpen-Søilen bekrefter en leveringstid på 4 - 6 mnd for ett slikt våpen. Det tar tid, men da veit jeg ihvertfall at våpenet kommer innenfor denne perioden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke huske å ha sett en eneste JÆVLA reklame for Encore noengang, borstett fra når de var på lager, har kun sett Winge reklamert for Venture og Icon, noe de faktisk har på lager. Dette er dog boltriflene til Thompson.

 

Ser Encore står på nettsidene til Winge. Der står det hverken at de er på lager eller ikke. Hadde Winge skrivd at det ikke var på lager, er det galt. Og skriver de at det er på lager, er det også galt, for kammerets medlemmer klarer å skaffe det MYE billigere i utlandet.

Link to comment
Share on other sites

Det er også blitt produsert frem en test av denne rifla:

 

http://www.wingevapen.no/files/file101T ... 0Fiske.pdf" target="_blank" target="_blank

 

Vil vel kalle dette et reklame produkt av klasse siden importør står brettet ut og offentlig gjort !! Det er overhodet ikke galt og informere alle aktuelle kunder om eventuelle problemer angående import av Encore Pro Hunter til butikk. For å lette "trykket" mot importør ville det vært klokt å legge inn den aktuelle problemstillinga vedrørende leveringstider på hjemmesiden/nettbutikken slik at kunde/kunder slipper å neglisjere importøren.

 

Det blir fryktelig svart/hvit å tenke i de baner at alt kan kjøpes i utlandet og enhver importør kan brenne ! Riktig markedsføring er korrekt markedsføring. Ikke skjul fakta, for først da hagler kritikken.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...