Jump to content

Første feltkontrollør-kurs på Vestlandet


frontier

Recommended Posts

Tja tror kanskje grendahuset på Totland skal klare det. Det kan eg sjekke ut.

Ellers har vi i BJF et snarlig ønske om kurs. Tror kurslederen vår i foreningen har spurt.

Skal jo ikke se bort fra at en forening på 1100 medlemmer fyller ganske mye sjøl... :lol:

Vårt eget kurslokale klarer maks 30 personer, men det kan eg fikse når som helst.

Link to comment
Share on other sites

Eg må sei at eg er litt skeptisk til dette kurset. For meg virkar det som om formålet med kurset er å gå i størst mogleg overskot.

2920,- for eit kurs som går i frå 09:30 til 17:30 meinar eg er ein altfor høg avgift.

Kva utbytte får deltakarane av kurset når det er samla heile 100 personar i ein sal i Førde og undervisninga er basert på foredrag og lite praktisk undervisning?

Eg er tvilande på at dette kurset vil heva kompetansen til jegerane når det blir gjennomført på denne måten.

Ein ting til er at kurshaldarar burde legge seg på same prisnivå i landet. Ser at Mære Landbruksskule tek 1400,- i avgift for det som skal vere same kurset http://www.eventweb.no/MLS/Web.nsf/Show ... &TM=KAT002

Link to comment
Share on other sites

Dette er jeg helt enig i, en alt for høy pris for et slikt kurs.

 

Var på vidregående ettersøkskurs over 3 dager, det kostet 1800kr i 2009, så her er det noe riv ruskende galt!

 

Der var det 30 deltagere, og 3-4 innstruktører.

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Bare for å få ordnet snørr fra barter. Jeg skal ikke holde kurs i feltkontroll.

 

For at mine kunder skal kunne levere slakt til meg må deres kjøtt være godkjent enten av mattilsynet eller av en felkontrollør. Skogbrukets kursinstitutt har laget et slikt kurs som jeg har tilknyttet meg, da jeg ikke hadde andre alternativer. Jeg formdler dette kurset som en tjeneste til mine eksisterende og potenisiellt nye kunder slik at de lettere kan levere sine slakt til nedskjæring hos meg. All økonomi får Skogbrukets kursinstitutt stå til rette for. Jeg tjener nada på denne jobben.....

 

Det som imidlertid er veldig spesielt, er at jeg er den eneste som promoterer et slikt kurs under villmarksmessen... og det er svært få av mine besøkende å¨standen som i det hele tatt har hørt om dette. Dette er vel strengt tatt ikke min jobb??? hvor er forbundet og de andre aktørene som burde reklamere for dette?? hvorfor er det så få som tar tak i dette??

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 weeks later...

Hjortesenteret skal nå holde kurs i Rosendal 9.august. De kjører på med samme prisen 2920,- for 8 timer teori. Samtidig holder SKI kurs på Tysnes til 1800,- . Man skal jaggu ha planer om å selge mye hjort for at dette skal være økonomisk forsvarlig.

Men det positive er at SKI har planer om å holde flere kurs på vestlandet til en litt mer vettug pris.

Smekk på pungen igjen for grådigheten til hjortesenteret. Vi har jaggu sponset dere nok fra kommunale viltfond. (uten at jeg ser særlig nytteverdi av det)

Link to comment
Share on other sites

Prisen er totalt utav alle proporsjoner. Nesten samme prisen for noen timer forelesning som foreningen tar for hele Jegerprøven...

Jeg tar iallefall ikke på meg å stille grendahus til (g)rådighet for noe slikt. Man krever altså et lokale som tar minst 100 personer. 100x3000,-.... regn ut selv fortjenesten til Hjortesenteret...

Ser heller ikke nytten her vestpå med en haug grunneiere og jegere som skyter 1-2 dyr hver. Vil aldri bli regningssvarende.

Nei her må andre aktører på banen.

Link to comment
Share on other sites

Var på kurs i Tronheim i regi av Mære Landbruksskole. Kursavgiften var på 1440,- og dekte kurshefte,lokale,instruktører,lunsj,kaffe,frukt og wienerbrød. Da var kurset den dagen fullbooket med 30 stk. Så at enkelte arrangører tar 3000,- :shock: og i tillegg skal trykke inn 100 personer i ett lokale mener jeg er helt bak mål.

Link to comment
Share on other sites

Svaret fra hjortesenteret er at de må ha det på hotell siden det ikke er godt nok med noen tørre rundstykker :shock: samt at få andre lokaler som rommer 100 personer. Vel fine er de ihvertfall blitt på det der oppe. Kanskje på tide å snøre inn livreima på de, jeg skal gjøre mitt for det!!

Uansett så håper jeg folk er så oppegående at de boikotter de og venter til SKI får utdannet flere instruktører.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...