Jump to content

105gr Lee i 9mm


OlavM

Recommended Posts

Og husk på minimums kule vekt til militær :D (d.v.s. sjekk at de ikke er veldig lette)

De veier 104gr med fett i begge rillene. Skulle vel holde til vanlig mil.felt og da. Men å jage den opp i over 1200f/s tror jeg ikke jeg gidder, har annen kule for det.

Men til commanderen burde det kanskje gå med en liten dose N310.

Brukte 2.2gr med en 124gr kule, men som 3N38 nevner,pistolen er litt kilen på funksjonering når faktor går under 90, men behagelig til spesialfelt da.

Link to comment
Share on other sites

Ja, Sig(en) min klarer greit lette kuler og lav hastighet. Bruker .22 fjæra på min, men OlavM, har vel noe 1911 ræl :sarcasm: (i hvertfall en her inne som påstar det er det), så noe mer arbeide med funksjonering er vel kanskje et behov :?:

Det er absolutt funksjoneringen som er problemet ja,har en bunnt med nye rekylfjærer som skal klippes og trimmes, tiden får vise om det blir suksess.

Link to comment
Share on other sites

Nok en og annen her inne, som kan mer om mating og timing av 1911 enn meg. Imidlertid mener jeg muligheten til å få 100% funksjonering absolutt er der. Det lages .22 enheter til 1911, samt at 38WC ombygginger er gjort med hell. I disse sammenhengene, er selvfølgelig låsingen også endrett. I tillegg er det vel en nedkortet variant du har. De er vel heller ikke kjent for å ha økt funksjonsikkerhet. Men :D det er utrolig hva en dyktig hjemmelader og våpen entusiast får til :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da har jeg endelig fått sizet noen 105gr kuler ned til .356.

Prøvesatte noen kuler slik at de ikke kamrer på riflingen, ble en patronlengde på 26,3mm i mitt våpen. Kruttmengde valgt til 2,6gr N310. Hengte opp en liten Tønne på 18m og ett innstikk på 25m.

 

spespist2011002.jpg

Flaks må man ha og det hadde jeg. 100% funksjonering og bra presisjon på første forsøk. Nå er dette skutt stående uten støtte, så skyting fra anlegg må selvfølgelig til for å verifisere samlingene.

Men er nok trygg på at dette er mer enn bra nok i spesialpistolen 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...