Jump to content

Hakko kikkertsikte


Morty

Recommended Posts

Mener å huske at Hakko var et av de merkene, for ikke å si DET merket, som for 10-15 år siden gjerne ble markedsført som et særdeles godt alternativ til Zeiss/Swarowski etc. på messer der MBO trading hadde stand...

 

Forøvrig på samme tiden som Meopta kom inn på markedet.

Prisen, samt min inngrodde skepsis til batteridrevne lyspunkt og ting som er fraktet på kjøl fra østen, gjorde at jeg satset på Meopta.

Meopta optikk er fortsatt på markedet under merkenavnet Meopta.

Hakko finnes på markedet under flere forskjellige navn... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Stykkjunkeren.

Har dette kikkertsikte liggende i kjelleren som en reserve kikkert i tilfelle en ny rifle skulle komme i hus, elller det skulle skje noe med de andre kikkertsiktene mine. http://www.jegershop.no/shop/product.asp?id=307

Siktet kjøpte jeg hos XXL i Oslo for noen år siden og går under navnet Golden Eye. Kikkertsiktet ser helt likens ut som den som ligger på linken jeg la ut. Så det stemmer nok at Hakko går under flere navn ja.

Link to comment
Share on other sites

Ulempen med nysgjerrighet er at man lett lar seg distrahere, og noe av det mest distraherende jeg vet er google-søk...

 

Ad omveier dukket dette opp:

 

Hakko is a small company in northern Tokyo. It has about 30 employees and

does assembly work only. They buy parts from Korea, and china and

assemble them. They are mostly a private label house who make a lot of

the scopes imported. There are several small companies that work

together so that if one gets an order to large to handle it farms it out

to one of the other companies so there may be more than one working on a

particular scope. It is a different type of company from Light optical

Works (Ltd.) who make The high end scopes like B&L. Light (Optical Works) manufactures the

complete scope in-house.

 

 

Tilføyelsene i parantes er mine, men det bekrefter vel det jeg hele tiden har trodd.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har ein Hakko 4x40 (billeg sak) som backup-kikkert. Måtte bruke den ein sesong på hjorte-rifla for 10 år sia eller noke sånt.

Funka heilt ok!

Klart at det er ikkje akkurat verdens beste optikk, og konkurrera ikkje med kvalitetskikkertane der. Men ellers virka den heilt ok.

 

Hakko superb er vel toppmodellane til Hakko. Trur dei skal vere ganske ok, i "midt-på-treet-klassen".

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Hadde en Hakko 3-9x40 gummiert, kjøpt i Japan av en kompis på jaktrifla i minst 20 år. Den satt på rifla når jeg solgte den. Funker fortsatt så hvidt jeg vet. ( 6-7 ) år etter. Så HaKKO ER VEL IKKE DET DÅRLIGSTE ALTERNATIVET TIL BILLIG KIKKERT.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...