Jump to content

LM Jaktfelt Trøgstad JFF / Båstad GJFF


Rune Viken

Recommended Posts

19. og 20. mars arrangerer vi LM jaktfelt ved Båstad skytterbane.

Påmelding skjer på http://www.njffstevner.no/" target="_blank" target="_blank

 

Skytterene vil ble kjørt ut med minibuss til hold 1

Etter endt skyting blir dere kjørt inn til skytterbana.

 

Hold og avstander er pr idag slik:

 

Hold 1: Hare 50m Sitt (2er ring som innertreff)

Hold 2: Ravn 96m Sitt

Hold 3: Ulv 70m Stå (2 og inn er innertreff)

Hold 4: Orrhane 129m Sitt (1er ring som innertreff)

Hold 5: Tiur 50m Stå (2er ring som innertreff)

Hold 6: Elgkalv 200m Ligg (4 og 5 er innertreff) Det telles poeng for skillefigur.

 

Finale blir oppe på skytterbana etter at siste lag fra hovedrunden er kommet inn.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

løypa er grei den.en må bare skyte like godt på vært skudd.en har rett og slett ikke råd til og ha et halvdårlig skudd,da er en ute av toppen med en gang.det er vel noe av meininga med en konkuranse.håper at en klarer og skyte seg opp i en finale.men da er det 30 knallgode skudd som må leveres først..

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det at Orrhanen er så streng? I såfall er det den figuren som kommer til å skille, og muligens elgen. Spesielt hold 1 og 5 virker påfallende lette i forhold da man har korte hold og hele 1'er ringen inn på disse figurene. Det pleier jo å være 2'er inn på disse avstandene på disse figurene, men for all del om dere har lyst til å være greie, så er det helt i orden for meg, men det står da i sterk kontrast til Orrhanen som egentlig er vanvittig streng!

 

Dette er bare mine tanker, jeg skyter på det som blir servert uansett jeg, så får det gå som det går :)

Link to comment
Share on other sites

Da er feilene rettet i det første innlegget. Feilen kom fra fingerene mine gitt.

jeg peronlig synes Løypa er en utfordring, så det ser ut som om dette kommer til å skille på dette LM

Men jeg trøster meg med at det er likt for alle og alle blinker er runde og innen max hold.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nyheter om stevnet...

Det er satt opp 2 ekstre skiver pr hold, det vil si 12 mannslag. Derfor er det flere ledige plasser til dem som kommer og som ikke er forhåndspåmeldt.

Ellers fikk jeg høre at noen av holdene blir litt kortere en først anntatt. Men det blir vist de skivene jeg skrev tidligere. Jeg kan ikke si hvilke hold før jeg får snakket med løypeansvarlig.

Ønsker alle hjertelig velkommen til ei ny jaktfeltløype.

Link to comment
Share on other sites

er ei grei løype i morgen,men blir mange gode skyttere i morgen og kun fult hus som teller.må opp før fuggern fis men er da greit og stå opp i fint vær.halbjørhusen hadde fult hus på gran i dag hørte jeg,spørs om han skal gjøre det samme som i enebakk vel.måtte den beste vinne i morgen :moresarcasm:

Link to comment
Share on other sites

Klarte å prestere mitt verste stevne på gudveit og mange år i dag. Men godt å ha noe å le av:)

Det som imponerte meg mest med stevnet, det var at på Ravn, så var det en i laget mitt som hadde sett ett hull i skiva si før han begynte å skyte, men da han fikk anvist var det bare fem skudd der. Og to andre fikk anvist bom som dem ikke hadde skutt, selv om det var fem i skudd i begge skiver. Men antageligvis så har begge skutt ett skudd hull i hull med et annet, så haddde sikkert dem som anviste glemt å klistre bommene;) Eller så var bare Ravn i det skøyeraktige hjørnet i dag, og hoppet litt frem da dem skaut;) Eller kanskje bare rett og slett dem dreit seg ut med ett skudd hver, som var veldig hardt å innse;)

Link to comment
Share on other sites

Tja da var vi tilbake fra Trøgstad og det kan man vel kalle for en bortkastet tur og katastrofe! :oops::oops: blei 125p for min del og årets dårligste resultat.

 

flott løype og det hele litt treg resultatservice men ellers ikke noe å utsette på dette.

tror nok vinden ødela for mange i dag. ble bare mere og mere vind utover dagen. men det er da en utendørs aktivitet.

Link to comment
Share on other sites

da er lm gjort. fin løype som var variert.150p og 23 på skille. endte på 198p etter finalen og 5 total.veldig godt fornøyd med dagen. er hardt selskap detti hehe. gratulere øystein johnsen med 3 plass,han skaut veldig sterkt i dag i finalen.fikk da selv go trening i finalen,ble vel 3 omskytinger før kruttrøyken la seg hehe. :? fint stevne og resultat og ta med seg videre nå inn mot nm

Link to comment
Share on other sites

Ja nå kan vi sette punktum for årets LM. Gratulerer så mye til Thomas Bråthen med Gull og LM-tittelen, Gjermund Sørum med Sølv, Øystein Johnsen med Bronsen. Å gratulere til alle klassevinnere. Må også huske å gratulere min tidligere sambygding Petter, MEGET BRA PETTER.

Takk for at dere tok turen til Båstad/Trøgstad på LM. Det var 222 skyttere som fikk masse som og noe vind.

Mye posetive tilbakemeldinger og noen som ikke var fult så fornøyde. Men slik er det bestandig og jeg tror alle vokser på det.

Link to comment
Share on other sites

Takk for et fint gjenomført LM-mesterskap. Gratulerer til de som fortjener heder og ære :) Det var artig at du hang med helt opp Pettern! For min del ble det bare en skyting i finalen. Med 146 inn nytter det ikke i dette selskapet! Ble vel noe sleivskudd i finalen også, men det er artig å få være med, og fin trening til senere.

 

Til alle mannskaper, takk for ett fint og røddig mesterskap!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...