Jump to content

Ny jaktdress - prøve noe annet enn nordisk?


fredrik

Recommended Posts

Hei

Det er på tide å kjøpw ny jaktdress, og jeg er lysten på å forsøke noe annet enn de vanlige nordiske merkene (Norrøna, Bergans osv).

 

Noen som kan komme med noen gode tips? Skal bestille fra USA eller Canada tenkte jeg.

 

Trenger/bør ikke være kammuflasjefarget. Vanlig millitær grønn f.eks er perfekt :)

Link to comment
Share on other sites

Spørs jo hvor du har lyst å legge deg prismessig, men har sett noe snakk her på forumet rundt Arcteryx sin LEAF-kolleksjon.

http://leaf.arcteryx.com/?EN

http://www.mamut.net/nfm/subdet533.htm

 

Skulle gjerne hørt mer produktomtale og om kvaliteten, gjerne om det matcher prisen.

 

Hei

Er i utgangspunktet nesten forelsket i Arcteryx. Har en rød Arcteryx SV-jakke (den dyreste, husker ikke hva serien het? Beta?) som jeg er helt ekstremt fornøyd med. Men vil ikke ha en knall rød jakke på jakt.. Hehe

 

Den du linker til her er jo helt genial, så vidt jeg kan se. Og erfaringsmessig, så kan man få disse til en akseptabel pris fra f.eks Kanada..

 

EDIT: Er alpha-jakka jeg har i dag, og den er bare rå!

Link to comment
Share on other sites

Hva slags jakt skal du bedrive, under hvilke forhold?

 

Har en gore-tex anorakk fra Swazi, og er storfornøyd til sitt bruk. Litt vel bråkete for å smyge absolutt stille, og for tett i godvær og når det blir på det kaldeste (har oppleved ising på ryggen under gaupesporing), men den holder vannet ute bedre enn det meste!

Link to comment
Share on other sites

...

Den du linker til her er jo helt genial, så vidt jeg kan se. Og erfaringsmessig, så kan man få disse til en akseptabel pris fra f.eks Kanada..

...

Om du finner noen fine priser fra Kanada, så ville det vært kjempe om du sendte en PM eller linket det her. Tenker å kjøpe meg ny dress til sommeren, og da blir det enten Norrøna Recon, eller en Arcteryx LEAF-dress til veldig (veldig) gunstig salgspris.

 

Edit:

Friste friste http://norskfjellsport.webexpressen.no/arcteryx/leaf

Fine priser det der! Havesyke!

Link to comment
Share on other sites

Har LEAF Alpha bukse og jakke, ikke førstevalget til jakt for min del.

Mangel på lommer er fint når en bruker klatresele og/eller stridsvest, men ikke til jakt.

Jeg er avhengig av flere gode lommer da. Dressen støyer også endel.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Ser det er flere her som anbefaler Swazi, og lurte litt på hvordan disse anorakkene er ift. støy og smygjakt? Er det slik at de er helt som en skalljakke utenpå eller er stoffet litt "mykt" slik at det fungerer til f.eks. bevegelig hjortejakt osv. hvor lite støy er viktig?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...