Jump to content

tørrtrening


mr mister

Recommended Posts

Hei!

 

Plasser en klistrelapp på et speil, og legg deg ned med rifla. Når du sikter på klistrelappen gjennom kikkertsikte vil du se hvordan riflen beveger seg bort fra lappen hvis du har avtrekker feil.

Dette er en billig og effektiv trening. Lykke til.

 

Mvh

TRG-22

Link to comment
Share on other sites

Monter hagla og klikk mot faste punkt i rommet, igjen og igjen og igjen og........ Pass på at du ikke ser for mye skinne, men vær obs så du ikke konsentrerer deg om skinna og kornet, men om målet.

 

Monter hagla og følg taklister eller andre rette linjer. Tren på å trekke av når du passerer faste punkt. heng evt opp en tape-bit.

 

Jeg har tørrtrent hver kveld i en måned omtrent. Var på banen i går. Tørrtrening hjalp ikke i det hele tatt. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ett tips jeg fikk en gang var å bruke kvister på veggen. Se på kvisten, hiv opp halga å få den til å treffe rett på kvisten og trykk av. Pass på at du ligger på kvisten etter at du har trykka av også. Neste samma prosedyre, se på kvisten, lukk øynene og hiv opp. Treffer du da?

 

Neste var taklistene. Følg dem, da vil du se om våpenet går i en jevn bane eller om det går opp og ned. Se det ut ett merke på listene og klikk når du passerer denne. Tenk litt på fart og hvor langt forran må du være. Husk å svinge begge retninger.

 

Har du ikke kvister så heng opp små lapper rundt på veggen. Liten plass, små lapper. Ha dem i ulike steder på veggen for å få variasjon i hvordan du hiver opp hagla.

 

Speil er vel også noe som blir anbefalt. Se på deg selv når du hive opp. Sikt rett inn i speilet. God kinnkontakt godt grep om våpenet. osv.

 

Håper du fikk noen ideer! Lykke til

 

Edit: Vømmøl va kjappere i avtrekkeren enn meg! Tørrtrening hjelper tydligvis!

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Om du har ett speil du kan stå foran så kan du lære mye. Om du monterer mot speilet så ser du fort om du monterer anderledes for vær gang osv, ihvertfall min erfaring...

 

Selv sliter jeg veldig med tørrtrening. Skyter ganske mye på bane om dagen så når jeg står hjemme å tørrtrener blir jeg så ustabil når jeg fyrer av med klikkpatron. Kroppen forventer rekylen ifra hagla så når den ikke kommer så mister jeg alltid siktepunktet :oops:

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste med tørrtrening er selve monteringen....

Gjør en montering rolig og riktig, etter hvert kan du øke tempoet.

Du kan etter vært som du skyter en del, få luket borte mange bom grunnet feil montering.

 

Er selvfølgelig ikke et minus å følge lister osv videre for å lære seg å holde pipa i sving i det avtrekket skjer. :)

Link to comment
Share on other sites

Har kjøpt denne, da ser du nøyaktig punktet du øver på å treffe når du tørrtrener og skal øve på å montere riktig.

 

http://cgi.ebay.com/Sightmark-Laser-Bor ... 1803wt_905

 

Bare å søke på Ebay etter 12 gauge Laser, så får dere opp flere varianter.

 

Har ikke brukt den mer enn 1 gang, bare sjekk om den fungerte som den skulle. Så er ikke 100% sikker om dette er et bra produkt, men kanskje verdt å prøve?

 

Har brukt tiden til å fly i fjell og skog, så har ikke tørrtrena så masse. Blir sikkert litt mer etter Rypejakta er over.

 

Evt noen som her som har brukt et Laser punkt sikte patron som kan fortelle litt om deres erfaring med slike produkter.

Link to comment
Share on other sites

heller du kan finne en kvist på veggen, hvis du har panel i huset, eller en liten flekk.. også ser du på den hele tia. og står som du gjør på bana, når du skal skyte. også har du alltid blikket på den kvisten, når du kaster opp hagla og legger den ned.. så du sikter på den hele tiden, også gjør du det fortere og fortere :) du har holder i halga, som du gjør før du skal skyte.. så skal kornet være på den kvisten, også når du kaster opp hagla. så har du kornet på kvisten hele veien :) Lykke til :wink:

Link to comment
Share on other sites

Henger et bilde på veggen-- noen ender som flyver. De har blitt "skutt" atskillige tusen ganger... flyger like godt :? Det som er viktig er at anlegget blir nøtt inn og er likartet fra gang til gang.- Når du gjør dette tilrekkelig ofte (helst daglig), så får du et forhold til våpenet som er på et helt annet nivå enn om du bare tar fram det når du skall på jakt eller på banen. Start BAK punktet/kvisten/flekken som skall skytes...trykk av når du er PÅ, men fortsett bevegelsen/svingen etterpå.- Går selv ut på altanen og "tørrskyter" måsene som flyger her (nei ingen naboer som blir skremt). Fortrolig og helst daglig omgang med hagla A og O. Finnes ikke snarveier her. Mvh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...