Jump to content

Zeiss 2,5-10x48 Diavari-Z retikkel 1


Blaser_308

Recommended Posts

Ja er den 5-10 år?...

 

Dette er forøvrig ett sikte bedre enn classic, conquest og de andre billig merkene.

Og de var solgt med 30 års garanti. Over 5000 er ikke noen upris for dette siktet.

 

Hva er denne kikkerten verdt. Har en som vil selge meg en slik kikkert, og han er på utkikk etter bud.. 4-5000 kr?? Brukstand meget god, linsene helt strøkne 5-10 år gammel...
Link to comment
Share on other sites

Ja er den 5-10 år?...

 

Dette er forøvrig ett sikte bedre enn classic, conquest og de andre billig merkene.

Og de var solgt med 30 års garanti. Over 5000 er ikke noen upris for dette siktet.

 

Hva er denne kikkerten verdt. Har en som vil selge meg en slik kikkert, og han er på utkikk etter bud.. 4-5000 kr?? Brukstand meget god, linsene helt strøkne 5-10 år gammel...

 

Zeiss Classic er ikke et billigmerke. Den er billig i Norge fordi XXL reddet resultatene til Zeiss gjennom finanskrisen. Drittpraten rundt Zeiss Classic er satt ut av konkurrenter fordi de ikke hadde noenting de kunne matche prisen med. Jeg har stort sett brukt S&B på jaktriflene mine men jeg har benyttet meg av tilbudene på XXL. De var absolutt en såkalt "nobrainer" på nynorsk.

Link to comment
Share on other sites

Zeiss Classic er ikke et billigmerke.

Enig med dette. Sjekk evt. hva veiledende pris er ifht Victory; evt hva Classic koster i Danmark eller Sverige.

 

Fikk nylig en Conquest 3-9x40 og 4,5-14x50 som en del av en pakke jeg kjøpte brukt. Dette er helt kurante kikkerter; men det er etter min mening MYE lenger mellom disse og min Classic 2,5-10x50 enn det er mellom Classic'en og de Victory'er jeg har prøvd.

 

XXL kjører en meget aggressiv prispolitikk på enkelte varer (og det fungerer jo; de har jo slått navnet sitt godt fast blant jegere på tross av en til tider skremmende mangel på peiling blant en del av kidsa bak disken) og det gjør at noen kampagneprodukter havner i en priskategori langt under der de naturlig hører til.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har ikke skrevet at Classic serien er dårlig ? Bare at den ikke er produsert på lik linje med eldre zeiss og den nye victory serien. Og er ikke like bra.

 

Dessverre så blir eldre zeiss dratt ned i pris grunnet dumping av andre modeller. Og det var mot-argument for at dette siktet ikke automatisk skulle bli priset dårlig.

 

Dette er nemlig topp sikter som ble solgt med 30 års garanti.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...