Jump to content

tips til hjemmelagd selvanviser?


woofer

Recommended Posts

helt klart enkleste er da en trebukk til å henge det på og så en stål gong.... eller om du henger den mellom to trær/stolper.

 

hardox 400 eller 450. små gonger kan godt være tykke mens større kan være tynnere. dette pga små tynne gonger får "for mye" bevegelse og kan lettere rive seg løs, med store gonger som er tykke blir de så tunge at de gir liten eller ingen bevegelse, samme at de tykke gir mindre lyd. tykkelser fra 8 til 15mm alt etter hva du får tak i.

Feks kan slitestål fra brøyteskjær være greit, dette stålet er hardox (eller noe med tilsvarende kvalitet)

 

vil anbefale bruk av kjetting fremfor kroker, henger bedre, men dersom det ikke skal henge permanent er kroker enklere å ta opp og ned.

 

1297613945_resized.jpg?width=540&height=405

Link to comment
Share on other sites

  • 11 years later...

@Sako 87 ja nå ble valget så mye lettere 😅 Men jo, jeg skal nok klare å finne noe jernskrap hjemme hos sjølin. Og tar jeg en tur borti bygda, så skal jeg nok finne alt det du nevner. Har forresten en bekjent med Hardox og gassbrenner. Har har sagt jeg bare skal si ifra om jeg trenger noe. Kanskje på tide å gjøre alvor av det. Har forresten brukt et gammelt hengsel en gang i tiden. Sånn type låvedørshengsel elns. Må bruke fantasien! 👍

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...