Jump to content

Remington 700 sps varmint


Xesray

Recommended Posts

Det er mye snakk om samlinger her inne, men vi skal huske på at det alltid er skytteren som er viktigst. Vi skal og huske på at det er forskjell på skyting og jakt. 10 mm samlinger er sjelden nødvendig på praktisk jakt.

 

Er en habil skytter selv, men går ikke hjem lei meg hvis jeg ikke skyter hull i hull på skytebanen akkurat.

Link to comment
Share on other sites

Det er mye snakk om samlinger her inne, men vi skal huske på at det alltid er skytteren som er viktigst. Vi skal og huske på at det er forskjell på skyting og jakt. 10 mm samlinger er sjelden nødvendig på praktisk jakt.

 

Er en habil skytter selv, men går ikke hjem lei meg hvis jeg ikke skyter hull i hull på skytebanen akkurat.

Fornuftige ord :)

Link to comment
Share on other sites

Det er mye snakk om samlinger her inne, men vi skal huske på at det alltid er skytteren som er viktigst. Vi skal og huske på at det er forskjell på skyting og jakt. 10 mm samlinger er sjelden nødvendig på praktisk jakt.

 

Er en habil skytter selv, men går ikke hjem lei meg hvis jeg ikke skyter hull i hull på skytebanen akkurat.

 

litt off-topic, men det du sier er jo totalt feil! 8)

 

det er VELDIG nødvendig å treffe der du skyter. er du slurvete ved et jakt skudd så er det kansje det som redder deg fra skadeskyting.

 

såklart cm samlinger er ikke farlig men innenfor tieren er absolutt nødvendig!

Link to comment
Share on other sites

Det er mye snakk om samlinger her inne, men vi skal huske på at det alltid er skytteren som er viktigst. Vi skal og huske på at det er forskjell på skyting og jakt. 10 mm samlinger er sjelden nødvendig på praktisk jakt.

 

Er en habil skytter selv, men går ikke hjem lei meg hvis jeg ikke skyter hull i hull på skytebanen akkurat.

 

litt off-topic, men det du sier er jo totalt feil! 8)

 

det er VELDIG nødvendig å treffe der du skyter. er du slurvete ved et jakt skudd så er det kansje det som redder deg fra skadeskyting.

 

såklart cm samlinger er ikke farlig men innenfor tieren er absolutt nødvendig!

 

 

Jeg vil påstå at det er mer fornuft idet han sa enn du sier. På jakt, treffer du der du skal enten pipa er frittliggende eller ikke, det har jo overhodet ingenting å si. Men skal du ligge på bane å skyte flere skudd etter hverandre derimot... (det går også i tieren på bane om pipa ikke er frittliggende)

Link to comment
Share on other sites

Løpet ditt ligger å hviler på disse, og det vil si at du ikkje har fritt liggendeløp, ta de vekk. Det er det alle her inne sier til meg. Da vil du nok få bedre presisjon, ka samlinger har du no da?

 

Børsa er nesten ny, har kun skutt 25 skudd med den enda liggende i snøen i et grustak. På første 5 skudd serie hadde jeg samling på 35 mm på hundre meter. Er veldig fornøyd med det forholdene tatt i betrakning. Er det kun ved varmskyting de støtteklossene vil påvirke presisjonen?

Link to comment
Share on other sites

Kanskje 35 mm er det du er god for på nåværende tidspunkt..? Helt grei samling det og det må uansett en veldig god skytter til for å få ut dte fulle potensialet av et våpen.

 

Var veldig fornøyd med samlinga jeg,nytt våpen som jeg ikke var kjent med og ikke ideelle forhold i snøhaugen. Løpet ble ikke særlig varmt av skytinga mi,er vel først da du merker hvis løpet ikke er frittliggende kanskje? Tror jeg beholder støtteklossene inntil videre til jeg får testet litt mer..

Link to comment
Share on other sites

Aha. Stemmer det.... kom på det nu når du sa det. Jeg pussa en god del ned i hele løpskanalen med fint sandpapir. Men du vil også løfte hele kassen og løpet med en bedding. Pluss den beste delen...... mykket bedre presisjon :D

Men husk å lage hefft spor i området det skal beddes i. Den plasten som stokken er laget av kan være litt "fet". Dremel er tingen til det, med stødig hånd !!!!

 

Skader ikke å legge en form for avstivning i forskjefte ..epoxy..beddemasse.

Jeg fresteet spor langs hele forskjefte for et 8mm gjengestål som ble limt inn med epoxymasse.

 

Det er mange muligheter ang modding.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Vekten er tung. Har kappet ned løpet til 43 cm no, da ble vekten mye bedre. Riflen er ikkje myte presis for å si det sånn, Børsemaker ville ikkje bedde riflen for meg, var ikkje heft i plast stokken, om han vil søylebedde cet eg ikkje enda, han er på ferie. Den veier (3.86 kg) Eg hadde valgt en annen rifle vist eg kunne valgt om igjen. Spør om det blir ny stokk til den. Eller s/bedding.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...