Jump to content

Ødelagt Baikal Margolin, trenger hjelp


viper_block_50

Recommended Posts

Hei!

Jada jeg er så gammeldags at jeg fortsatt går på banen med en gammel Margolin tinyurl.com/4zd4xd4

Men nå er det kanskje slutt, to problemer.

 

Et lite som er et utslitt løp men dette er jo lett å bytte så spørsmålet er om noen vet om hvor dette kan skaffes i dag evt.

 

Større problem, det har gått et lite skall av kammeret i overkant som gjør at det stikker små metallbiter inn i kammeret og hakket er såpass stort at det medfører at patron ikke kamrer lenger, den henger seg fast i hakket i kammeret og stopper der.

 

Så vidt jeg kan se så er kammeret her støpt fast i ramma og det ser vanskelig ut og reparere dette?

 

Noen her inne som vet om det er mulig å reparere dette?

Link to comment
Share on other sites

Når du bytter pipe i den blir jo det skadde området nytt.

.22lr piper er ikke vanskelig å få tak i,,, ring alms og hør om de bytter løp i den.

de bør ha meterhvis med nye .22 piper liggene etter heldemperproduksjonen sin.

 

Tviler på at du finner ei ny pipe nå i dag selv om det fortsatt rusler inn en og annen hos forhandlere rundt om i landet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kammerproblemet ditt kommer enten av for lang tennål, eller for slapp returfjær på denne. Ved tørrklikking rekker tennåla fram til stålet i kammerenden og vil over tid gi slik skade du beskriver. Løses ved å forsiktig dremle graden som har dannet seg i kammeret, og ved å korte ned eller skifte ut tennåla. Om du bare bytter løp, vil problemet oppstå på nytt etterhvert.

 

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...