Jump to content

Hvem vil bli med å skyte lerduer?


Maja

Recommended Posts

Jeg brenner mest for rifleskyting derfor har jeg store problemer med å dra meg selv i øra pg komme meg på haglebanen. ikke kan jeg bli flinkere når jeg ikke trener heller :(

Jeg syntes det er veldig fint på Lunner, der er det flombelyst om kveldene.

Skal vi finne en dag sånn ca annenhver uke ihvertfall og få svidd av noen skudd? Det blir litt lettere hvis jeg har noen å dra sammen med :)

Link to comment
Share on other sites

ikke kan jeg bli flinkere når jeg ikke trener heller :(

Det er vel sant, men hvis jeg får gå litt OT, så mener nå jeg at tørrtreninga hjemme er sterkt undervurdert. Jeg tror at et kvarter om dagen hjemme i stua i et par uker er mye bedre en to turer på banen. Da selvfølgelig med påfølgende duetrening.

Poenget ligger i at hvis man er ute av trening vil mye av tia uansett gå med til å få hagla til å "ligge på rette plassen"

Jeg skal ikke påstå at jeg er så stiv sjøl akkurat, men jeg har tidligere hatt opplevelsen av at jeg kaster bort tia på å kjøre til banen og står å bommer, og stresser, og penga flyr like fort som duene. Med å ta litt tid med hagla hjemme, først litt anlegg, og oppkast foran speilet (!), og så forsiktig jage taklistene i stua, så sitter plutselig skudda mye bedre når jeg kommer meg på banen.

 

Men det er jo mere moro når det smeller :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet det med tørtrening hjemme. Men jeg er ikke motivert for det i det hele tatt. trenger drahjelp til å skyte med hagle og må derfor gjøre det med smell :roll:

Skjønner den der! Jeg har jo så og si aldri skutt med hagle, men gikk til innkjøp i sommer, sida det er et par harehunder som jeg må bli med. Hadde rett og slett IKKE lyst til å dra på banen heller, og trening hjemme var ikke noe moro sida jeg ikke visste hva jeg gjorde rett eller galt. Etter et par-tre ganger på bana har jeg kunnet prøvd litt hjemme, men nå har det gått for lang tid siden sist, og da er jeg lite klar for det..

 

Skulle gjerne blitt med, men blir litt vel langt unna...

Link to comment
Share on other sites

He-he. Tørrtrening

Hver jul henger kona opp en tørrgren med en hel masse dompapp i stua. Like sikkert som at greina kommer opp blir hagla hentet ned og treninga er igang :lol:

Det første året trodde kjerringa det hadde rablet for meg, mens nå virker det som om hun tar det som en selvfølge og ber meg hente hagla for nå er dompappen på plass.

Link to comment
Share on other sites

i regi av det lokale jff laget ligger vel prisen pr 25 skudd serie på ca 75,- nok for skudd og duer, dette er iallefall det som jeg erfare på de banene jeg har frekventrt på ang leirdueskyting, men jeg skyter mest for meg selv, da jeg er i besittelse av egen el duekaster å kjøper bare amo og duer i større menger delv da.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jeg brenner mest for rifleskyting derfor har jeg store problemer med å dra meg selv i øra pg komme meg på haglebanen. ikke kan jeg bli flinkere når jeg ikke trener heller :(

Jeg syntes det er veldig fint på Lunner, der er det flombelyst om kveldene.

Skal vi finne en dag sånn ca annenhver uke ihvertfall og få svidd av noen skudd? Det blir litt lettere hvis jeg har noen å dra sammen med :)

 

Jeg blir gjerne med! Bor i Oslo, men er fra Hadeland. Det er vel banen på Stryken du mener? Ellers er jo Løvenskioldsbanene fine og...

 

Ellers er jeg enig i hva andre skriver her: tørrtrening er viktig og koster lite, men dog; det blir aldri så moro som ækte dueknusing!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Det kan hende jeg kan ta en tur til Oslo. Jeg er der av og til. Skyter skeet og Trap. Njff innstruktør. Hvis du kan komme til Eplerød , ikke langt fra bommene på E 18 ved Sande kan du skyte der..

Vi skyter tirsdag og torsdag på sommeren og lørdager nå ( værforbehold).

Det er ikke mange der når banen åpner. mulighet for å skyte Skeet Sporting og trene på lette duer. Det er mindre forhold og mulighet for å prøve litt forskjellig.

Du vil uansett få innstruksjon der hvis du spør, og det er gratis.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...