Jump to content

Revnet løp - hvordan er det mulig?


Hammers

Recommended Posts

Stadig skeptisk til at ikke løpets deler er bøyd "litt ekstra" bakover.. Men som de skriver: Hadde vært en sak for Mythbusters å prøve å duplisere Bananskrell-effekten... Hmm, når jeg tenker meg om så HAR de faktisk det. De testet om det var mulig å stoppe en kule ved å putte fungeren inn i løpet, slik man ser på tegnefilmer.. Og det gikk jo naturligvis ikke, så prøvde de å stoppe med noe mer solid enn en finger. De klarte ikke å få til en Banaskrelling av løpet.. Men løpe revent..

 

Stadig skeptisk til disse bildene..? Oh yes.. :-)

 

Mvh Søren

Link to comment
Share on other sites

Nåja,... Sakon er delt i 3.. Men ingen banaskrelling akkurat.. Og det er akkurat det jeg er noe skeptisk til,

ikke selve løpssprengningen..

 

Skummelt det bilde av Sako`n.. :|

 

Mvh Søren

 

Du behøves ikke være skeptisk, der har været mængder af billeder med lignende bananskræl på nettet.

Det var forøvrigt også hvad vi oplevede da vi testede pipeblokeringer, når vi anvendte flutede rustfrie piber, hvorimod da vi udførte samme tests med skårne flutede CrMo piber, blev der kun en kort udbuling med brud i flutebunden.

Jeg har et pragteksemplar af en 4 benet rusthæmmet lampestativ stående efter disse forsøg. Jeg har faktisk overvejet om jeg ikke kunne designbeskytte den 8)

Link to comment
Share on other sites

Fan og.... Ok, jeg gir meg..litt :D:D At det kan skje med et flutet løp er jeg med på.. Beholder "litt" av skepsisen til normale løp.. :D

 

Vi fortsætter til vi har knekkt enhver tvivl :wink::wink:

Der var en test i sverige omkring ælgstudsare, hvor de testede styrke på våben med pipeblokeringer.

Her viste Remmington og Browning Abolt samme tendenser. Finder ikke linken med mine begrænsede computerevner.http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=16350

 

En kompis påstår at jeg skriver efter det tyske Adler (ørne)princip.

Det vil sige : sirkle længe over målet, for pludseligt at slå ned :oops:

Link to comment
Share on other sites

Og min kone hevder jeg er påståelig som en Gulerot som blir bøyd: Jeg har rett-jeg har rett-jeg har rett-KNEKK-Jeg har feil :roll:

 

Føler at Guleroten er bra bøyd nå, men ikke helt KNEKK enda :D

 

Jeg ser stadig ingen bananskrelling som vist i trådens første bilde. Noen tror på Vår Herre, jeg tror spliten er overdrevet ved å dra pipeendene bakover for fotografen skyld... Men betviler ikke at løpet kan revne på langs, spesielt et flutet løp..

 

UANSETT: Jeg kommer til å trekke en boresnake gjennom løpet HVER gang, før jeg legger meg til på standplass . De videoene var stygge.. Er MANGE remmy 700 der ute..

 

Mvh Søren

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...