Jump to content

Førjulsjakt i Sør Afrika med TC i cal. 30-30


Shadob

Recommended Posts

"en kan dra ned på kort varsel"

 

Hvis du fryser - så er ikke det noe problem :wink:

Kort varsel - og vips - så er kroppstemperaturen kommet opp på et rikig nivå :)

 

"rusle rundt på egenhånd"

 

Etter endel år - på samme sted - skaper man tillit :wink: .

 

Og da byr anledningene seg.

 

Drar man fra plass til plass der nede - sier det seg vel selv at man aldri klarer å "få et fotfeste" (som jeg gjorde til å begynne med :roll: ).

Jeg har sikkert flere dager i SA`s skoger - enn mange av PH`ene som blir benyttet rundt omkring.

 

Hvis jeg kommer til et sted - hvor ingen kjenner meg:

 

Hvorfor skal de la meg tusle rundt på egen hånd?

 

Jeg kan jo være en komplett idiot - eller motsatt - uten at de har noen forutsetning for å vite/mene et eller annet.

 

Sånn er det bare :D (selv om min yngste datter - hater når jeg sier dette. Men sånn er det bare :lol: )

Link to comment
Share on other sites

"var nok 3 av impalaene"

 

Sånn blir det - når man ikke har nok peiling :?

Outfitteren - - syntes forøvrig at jeg hadde plukket ut riktige dyr :) - og lurte på hva jeg skulle ha for jobben :D .

 

Vi ble enige om et par flasker med Amarulas :D

 

Men klart - han kan jo ha tatt feil :shock: - og da har jo jeg gjort en bra handel :lol:

Link to comment
Share on other sites

"effektivt jaktvåpen"

 

Det mange tror - er at man skyter med håndvåpen i stående stilling osv.

 

Og da skjønner jeg at de vil være meget skeptiske til det vi gjør.

Sannheten er jo den - at vi legger godt an - og tro det eller ei:

 

En Contender med langt løp - vil faktisk være stødigere enn ei rifle - da vi legger forskjeftet på et stødig underlag, og regulerer høyden som vi vil - med èn eller annen hånd.

To albuer som "ruller" - er ikke agenda :)

 

Det blir fjellstøtt.

 

Opptil 70 m - benytter jeg meg av vanlig "håndvåpenstilling" (over et tre, grein eller hva det skulle være).

 

Når jeg skyter fra dette holdet - og opp til et par hundrede meter - sier det seg selv at jeg har anlegg.

 

Akkurat som når jeg skyter hjort fra "bøen".

Link to comment
Share on other sites

Flott rapport og fine bilder :D .

Blir ekstra vanskelig å vente heilt til april når eg leser dette, og når da, i tillegg kona reiser ned i februar med to venninner, ja då blir da ikkje lett. :(

Må sei at da frister å prøve seg på håndvåpen jakt og, me får sjå om me får gang på pistolklubben her igjen, den har ikkje vært aktiv på mange år dessverre.

Kunne godt tenkt meg ein Ruger Red Hawk i 45 long colt. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hvis man tar en tur på metallsilhuettbanen en gang i blandt, og kanskje til og med deltar i noen metallsilhuett konkurranser, så har man både ervervsgrunnlag og meget god trening i bruk av slike våpen. Metallsilhuett er en av få skytegrener som gir så god trening, figurene (blinkene) har til og med form av dyr :mrgreen: i

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...