Jump to content

er jeg i nerheten med denne klikktabellen? 6,5x55


tveraali

Recommended Posts

Du bør vel kronografere den aktuelle kula/patronen i ditt våpen.. så legge inn de dataene som du får ut..

 

Har drevet med jaktfelt og DFS feltskyting i flere tiår, og har enda ikke satt mine bein i en kronograf...

 

Mener det beste er å sette opp de forskjellige holdene og prøve klikktabellen, og korrigere den etter skytingen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker PCB, og eller QuickLoad. PCB er et balestikk program, mens QL er et program for hjemmelading med samme muligheter.

 

For nøyaktig tabell må du vite utgangshastigheten i DIN rifle, og BC på kula du skyter med. SÅ er det bare å fore på med data, stemmer omtrent på klikket!

Link to comment
Share on other sites

jeg regna bare jeg.

 

nær et klikk er 0,7 cm på 100m så flytter et klikk på 110m altsjå 0,77 cm og på 120m 0,84 sån fortsetter det.

 

jeg tok bare 0,7 delt på 100 gange 10. da får jeg 0,07. da viser det hvor mye et klikk blir per tiende meter.

 

så brukte jeg http://www.norma.cc/ ballistik metrisk til høyre på siden for å finne ut hvor mye kula faller på forsjellige hollene.

 

så man trenger bare å finne ammunisjonen du har dær.

 

 

så formelen er.

 

0,7:100*10 = 0,07 et klikk på 10m = 0,07cm

 

så Norma oryx 10,1 6,5x55

med 1/4 moa "0,7cm"

 

100 0

150 5

175 8

200 11

225 15

250 18

275 22

300 26

 

bare still spørsmål om det var noe mer?!?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...