Jump to content

Hvilke regler skal en evt SS div ha?


Cardinal

Hvilke regler vil dere ha i en evt Single Stack divisjon?  

60 members have voted

  1. 1. Hvilke regler vil dere ha i en evt Single Stack divisjon?

    • Valg 1: Kun 1911 SS pistoler, må passe i boksen til std, maks 8sk major/ 10 minor, min .40 for major
      12
    • Valg 2: Alle typer pistoler med SS, må passe i Std div boksen, maks 8sk major/ 10 minor, min .40 for major
      21
    • Valg 3: Strenge restriksjoner, kopiere USPSA's SSD
      3
    • Valg 4: Alle typer pistoler med SS, må passe i Std div boksen, maks 8sk major/ 10 minor. 8 sk Revolverer også tillatt.
      11
    • Valg 5: IPSC ECs foreløpige forslag; Alle typer SS som må passe i boksen, maks 35mm mag brønn, revolvere ok, ingen restrik på kapasitet for major/minor utover må passe i boks.
      11
    • Valg 6: som 1 men med mag brønn restriksjoner på diameter
      2
    • Valg 7: som 2 men med mag brønn restriksjoner på diameter
      0
    • Valg 8: som 3 men med mag brønn restriksjoner på diameter
      0
    • Valg 9: som 4 men med mag brønn restriksjoner på diameter
      0
    • Valg 10: Annet, spesifiser under.
      0


Recommended Posts

Stemte iht forslaget fra de store herrer i IPSC. I praksis blir det vel 75% 1911.

 

Det viktige for meg er at det blir flere patroner i minor enn major = jevner ut forskjellen mellom å skyte major og minor. Det fører til at alle de som ikke vil lade selv, evt skyte "billig" hjemmeladd kan være konkurranse dyktig med en skikkelig konkurransemaskin. Slik det er idag må du opp i standard klassen for å få en konkurransepistol.

Link to comment
Share on other sites

Jeg la meg på:

 

Valg 4: Alle typer pistoler med SS, må passe i Std div boksen, maks 8sk major/ 10 minor. 8 sk Revolverer også tillatt.

 

Dog med noen store forbehold om revolverbiten, så lenge det allerede er etablert en egen revolverklasse og evolusjonen innen revolverne har økt skuddantallet, ser jeg egentlig ingen grunn til at ikke revolverfolket kan få skyte "høykap" i sin divisjon.

 

I praksis tror jeg nok 1911ene vil utgjøre betydelig mer enn 75% av klassen, for min del har jeg en svak tilbøylighet til å skulle velge anderledes med utgangspunkt i nostalgi og ambisjonsnivå.

 

300px-Walter_HP_Speerwerke_1428.jpg

 

:mrgreen::mrgreen: Knirkete og fæl, men den absolutt første pistolen jeg skjøt med...

Link to comment
Share on other sites

Revolver i SS.. Interessant, men da må det være med mulighet for mer en 6 skudd... ellers myrder man jo Revolverdivisjonen.

(Betyr dette at modified er på vei ut?)

 

 

Ja det blir i praksis en lekeplass for 7 og 8 skudds revolvere (som ikke kan utnyttes fullt ut i dagens RSD).

Link to comment
Share on other sites

Jeg har valgt alternativ 2. Revolver har egen divisjon, hvem har 7-8 skudds revolvere liggende og slenge/kommer til å kjøpe for å skyte i SSD???

 

Andre singlestacks enn 1911 har en plass - Flashman har et eksempel, og på en annen tråd var det en som viste fram en Sig 210 satt opp for praktisk skyting. HK P7 og noen andre klassiske europeere faller meg også inn.

 

Magbrønn ser jeg ingen grunn til å begrense utover boksen. Om noen vil ha monstermagbrønner som får folk til å peke og le av dem, så må de gjerne det.

Jeg har en følelse av at dette kan bli en divisjon med betydelig estetisk selvjustis...

 

8/10 major/minor forhindrer at 40S&W monopoliserer major som i standard og modified.

 

Ingen synsing om hylsterregler? :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Hva det enn blir så håper jeg det blir "faste" regler som ikke endres omtrent hvert år som i Production. Slik sett så føles det tryggere med USPSA SS regler som har funka i årevis, stort marked = flere skreddersydde pistoler og vanskelig å endre reglene. Så kan jo IPSC gjøre "sin" vri (virker som det er viktig for dem at de ikke adopterer USPSA regelverk) ved å tillate revolver.

Link to comment
Share on other sites

vem har 7-8 skudds revolvere liggende og slenge/kommer til å kjøpe for å skyte i SSD???

&25 her på kammeret blant annet ;)

Akkurat den der problemstillingen skjønner jeg ikke...

 

JA til 6+ revolvere og ja til alt som er singlestack, ja til max+1 8 i major og max 10+1 i minor og max magbrønn slik at den ikke stikker utenfor grepts naturlige bredde.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Også spørs det om det faktisk blir fremmet ett SSD regelverk på GA'en, eller om IPSC kun ber om en fullmakt til å innføre det, uten å fremme ett konkret regelverk.

 

Personlig tror jeg ikke SSD vil gjøre at det blir så mange flere som skyter, vil muligens være noen som skifter fra Prod/Std. Men totalantallet blir nok ganske konstant

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...