Jump to content

ønsker Info om Ruger revolvere


Hassel

Recommended Posts

Hei godtfolk, kammerbrødre og søstre...

Etter en lenger tids behandling og opptil flere diskusjoner med lokalt våpenkontor, ser det ut til at stemmene i hodet mitt fikk rett. Ja jeg trenger ruger revolvere, mange ruger revolvere...

 

Desvere så har prosessens lengde så alngt ført til noe endringer i planenen (Dvs at enkelte ting jeg hadde tenkt å kjøpe er blitt solgt :cry: )

 

Jeg ønsker derfor, aller ydmykst å spørre forumets medlemer om tips og hjelp til å få snusen i følgende:

 

[ trenger ruger old army perkusjons revolvere ogsaa, helst 5'5"' loep men 7,5" er ogsaa aktuelt

Ruger DA i .357 magnum, gjerne ombygd og med langt løp. Fortrinsvis en redhawk om det kan spores opp i kongeriket (altså en redhawk i .357 mag, ikke .44 mag eller .45 colt)

Ruger redhawk i .41 magnum ogsaa meget interessant...

 

Kan også være interesert i security six serien, spesielt i en snub variant her.

 

Ruger Super redhawk i .44 magnum (7'5" eller 9"løp)

 

Ruger Blackhawk blånert med 6'5" løp og 9mm conversion tønne.

Ruger Blackhaw Blånert 4' 5/8"

 

Ruger Hunter blackhawk i .44magnum (rund avtrekker, spor for kikkertringer)

 

Ruger Vaquero i .357 magnum

 

Håper på respons, om noen kjenner noen som har prøvd å selge osv, Tilatleser foreligger. Ikke forvent fantasipriser... :roll::wink::D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Neida, rehawken har blitt smidd i .357 også. Googler du får du se. Har ikke sett dem på årntli, men mener de er støpt i samme skjea som .44, så her er det nok tilfredsstillende menger med "gods", både i tønne, løp og ramme.

 

Forøvrig Hassel; Artig at du facineres av Ruger. Har en forkjærlighet for Ruger selv, og er ikke fremmed for å innrømme at jeg kanskje ikke vet bedre, men synes ihvertfall det er en morofaktor å bruke annen redskap enn 90 % av øvrige feltskyttere. Er også fornøyd med avtrekket jeg har fått ut av mine revolvere.

 

Så........, fortsette å lytt til stemmene i hodet du.

Link to comment
Share on other sites

God aften, herr Hassel

 

De får kose Dem med alle de nye og flotte Ruger-pistolettene, mens undertegnede må slite med de gamle Smith'ene De avhendet i bytte mot store penger for nogen tid tilbake...

 

Nåvel, jeg kunne faktisk tenkt meg en Ruger jeg også, en SP101 i .32 H&R eller .327 Federal Magnum. Jeg tror forresten ikke den lages i .32 H&R lenger.

 

Med andre ord, lykke til på Portobello Road!

 

gg :P

Link to comment
Share on other sites

Ihl: Du er ikke glemt, det er utover de dine du har fallbydt jeg soeker

PNFM: Takk! det var en av de tingen jeg virkelig var paa utkikk etter, prisforlangende var urimelig dyrt, har sendt et bud paa halvparten.

GG: Jeg vet av to NYE sp101 i landet, jeg har faatt et ok tilbud paa den ene, den andre henger der du fikk overdratt de andre jerna. (jeg vil jo helst ha et billigere alternativ i brukt jeg, mens jeg koser meg i jordbaer aakeren)

Evenkris: takk for stoetten, det startet med en .454 casull superredhawk... (og en del vaqueroer?Blackhawker) skal bytte ut en del revolvere...

Link to comment
Share on other sites

Tja, om den var verdens kraftigste serie prod .357 vet jeg ikke, tror den blir slått av FA mod 83 i 357.

 

Alle Redhawkene er laget på samme ramme. Ble først introdusert i 1978, men kom ikke i gang før ca. to år etter. 357 utgaven ble avsluttet i 1985, 41 mag avsluttet i 1982. I dag produseres den kun i .44 mag og 45 Colt.

 

Ble ei lang stund levert i både blå og rustfri utførelse, men tror den nå bare kommer i rustfritt, som var det originale.

 

Løpslengde til å begynne med 7,5", etter noen år 5,5", ganske nylig 4". De har kommet både med og uten montasje spor på løpet.

 

Har selv en 41mag rustfri med spor for montasje.

 

Modellen i 357, tror jeg bare det er noen svært få av i riket. Du kan kanskje sjekke i Danmark. De har jo øvre kaliber grense på .357/9mm, så muligheten kan være litt større derifra.

 

Ad Hunteren: 6000 er for mye. Mener korrekt pris bør være ca. 4500,-

 

Selv ville jeg hatt en Bisley i 41mag og 357 mag

Link to comment
Share on other sites

Tja, om den var verdens kraftigste serie prod .357 vet jeg ikke, tror den blir slått av FA mod 83 i .357 mag

 

My bad, jeg mente faktisk kraftiskte DA revover :D

om noen kaster en FAA i .357 etter meg skal jeg ikke noedvendigvis klage.

 

Ser foeroevrig poenget med bisley, men i og med at jeg skyter en god del 1000 skudd i loepte av et aar med vaquereo / Blackhawk ramme er det det grepet jeg er mest vant til. Desuten er jo SA for kugutt greier og DA for MS :wink:

 

 

PS, du skal faa lov til aa selge Redhawken i .41 mag om du absolutt insisterer... (Og faa en m29-2 med 4" loep tilbake og muligens ogsaa noen penger :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da har noenn ting gått i boks.

 

Ser fortsatt etter

Super redhawk i .44 magnum (ikke "Vanlig" redahawk) 7'5" eller 9" eller....

Ruger GP 100 i rustfritt med 6" fulllug løp (kan vurdere 4")

Ruger GP 100 i blånert, med 6" løp

Ruger Old Army blånert med faste sikter (5'5" eller 7'5")

 

Brukt SP101 i .32 er fortsatt interessant

 

Og alle nyheter om en Ruger Redhawk i noe annet .44 mag / .45 colt (dvs .357 mag / .41 mag)som kan være salgbar belønnes!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da har fler ting gått i boks.

 

Ser fortsatt etter

Super redhawk i .44 magnum (ikke "Vanlig" redahawk) 7'5" eller 9" eller....

Ruger GP 100 i rustfritt med 6" fulllug løp (har et godt tilbud...)

ruger security six i .357

Ruger Old Army blånert med faste sikter (5'5" eller 7'5")

 

 

 

Og alle nyheter om en Ruger Redhawk i noe annet .44 mag / .45 colt (dvs .357 mag / .41 mag)som kan være salgbar belønnes!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Frekk og freidig svarer jeg på min egen tråd.

 

Leter fortsatt etter følgende: (Har papir...)

Ruger Old Army

Ruger Redhawk i noe annet en .44 mag eller .45 colt

Ruger Super Redhawk i .44 magnum

Ruger security six (blånert) i 9mm / .357 mag

 

vil bli skrekkelig glad for tips, tilbud osv om dere vet av noe eller noen som kan ha ti salgs.

Link to comment
Share on other sites

Var en som hadde en SRH 7,5" 44 mag med 500 hylser for kr. 6000,- til salgs på feltstevnet i Larvik søndag. Prøvde å ringe deg, men ....?

 

Uansett synes jeg det var litt for dyrt. Fikk ikke noe navn, eller tlf. nr. men om du er interresert kan sikkert en i arr kommiteen hjelp: Vedkommende var standplass leder på standplass 8. BG

Link to comment
Share on other sites

Ligger en blånert security six for salg hos Winge. Forøvrig; har det ordnet seg med sp101'en, eller er det interessant at Landrø har liggende en speed six i 9mm?

 

Sånn for ren og skjær nysgjerrighet; har du intensjoner om å bygge på noe av disse herlighetene på handlelista?

 

Hei og takk for tips. Skal ringe landerø og høre om den security six'n om den er blånert begynner det å bli spennende. Den Security Six'n som ligger hos winge har problemer med låsingen, stygt uorginalt (hjemme mekka grep) og er for dyr til å være dele revolver.

Er redd det må sages og files i noen av rugerene etterverdt ja... har en skjendig plan om å bygge en felt / ppc revolver basert på security six i 9mm... og så håper jeg på å få en snub løsning på den andresecurity six'n i 9mm og i .32 hr SP101'n

6" gp100'n skal konverteres til .38 super og moonclips for praktisk revolver.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner....

 

Spennende å ha planer. Ønsker deg lykke til, moro å ha ha våpen som er litt utenfor hovedstrømmen. Et lite spørsmål: Vil det ikke være vanskelig å smi et våpen som vil være optimalt både i PPC og felt? Er ikke reglement på modifikasjoner strengere i PPC?

PPC1500 er en "åpen" klasse omtrent.... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Det har vært litt hektisk i det siste :shock: Og jeg har ikke fått svart på alle hendvendelser osv. Men det jeg sitter igjen (om alt går i orden for en gangs skyld... :roll: ) så er det bare 1 invilget tilatelse på 1stk ruger old army. Jeg er altså på utkikk etter en utgave i blå og uten stilbare sikter og helst med 5'5" løp. Men jeg begynner å bli despåerat så en med stilbare sikter kan være interesant... jeg skal jo skjære og sveise i så mye uansett...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ellers så ser jeg etter en Redhawk eller Super Redhawk i .44 mag med 7.5" løp. Det er mulig at Våpensøilen får inn en Redhawk i februar, men det er litt lenge å vente når kjøpetillatelsen er innvilget.

 

I mellomtiden får jeg kose meg med å finne ladninger til min nye snub i .327 Federal Magnum.

 

MVH Runar

Link to comment
Share on other sites

Ligger forøvrig en six her, ser pen ut også:

 

 

http://www.ryesport.no/Ruger%20Security%20Six%20.357_artikkel_253_0.html

Takk for det tipset. Den er naa ervervet! (og den skal faa gjenomgaa, nytt loep, tilpassing av 9mm toenne, blodtrimme avtrekk, aristocrat sikte, et eller annet fantastisk tregrep osv...)

 

Hyggelig å kunne være til hjelp. :D Den så virkelig pen ut, var den så pen som på bildet?

Lykke til med den, og forresten; Et bilde av det ferdige produktet du beskriver over ville være morsomt å legge øynene på? hint hint...

 

Pokker, nå fikk jeg lyst på noen six'er til.........

Link to comment
Share on other sites

Den var ikke like pen i virkeligheten som på bildet nei... (mistenker "arkiv foto") noe overflate rust langs løpet, svarte flekker på hanen osv. Men jeg klager ikke til 1500 spenn :D Den skal jo uansett maltrakteres. Bilder skal det vel bli ei råd med, en eller annen gang inn i fremtiden... :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da er en stakkars uskyldig speed six slaktet! alle delene strippet og ramma sagd i to... (ikke den andre speed six'n :mrgreen: ) saa naa gjenstaar det aa se om det lart seg gjoere aa faa en kombo .357 mag / 9mm revolver ut av det. Loepet skal kortes ned til snubb og monteres paa den andre 9mm speed six'n :twisted: (synd jeg ikke rakk det til sivilpistolstevnet i morgen)

 

Naar det gjelder det perverse 357 / 9mm prosjektet blir det jo en fraaga m hvordan loep en skal satse paa, .355 og 9mm elller .357 og .38 kuler... Hmmm....

 

Ellers er jeg fortsatt paa snusing etter en Old Army :cry: og ei grepsramme til ruger SA revolver BH stoerrelse. Spiullenikke saa stor rolle om det er BH/SBH/Bisley eller Vaquero...ips motas :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

he he...

Har bestilt løp i .355 med 1-14 stigning til Six'n. Har oppdaget at den har den første rammeutgaven som jeg ikke har fått tak i nytt grep til. Har rett og slett ikke kommet lengre, adopterte bikkje (silver-gutten) for 3 uker siden og det hele er jo langsiktige prosjekter...

 

Men det leses Kuhnhausen på mange nivåer 8)

 

Ruger Old Army Tips motas fortsatt med takk! (selv om tilatelsen er gått ut :( )

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...