Jump to content

Ram-Line stokker. Erfaringer?


Mas-36

Recommended Posts

Sitter å ser på en Ram-Line syntet stokk til en Winchester M670 som jeg har. Er den enest som jeg finner i norge :( Jeg kan sikkert kjøpe en M70 stokk men må da ha underbeslag og annet for å kunne bruke den)

 

Da dette er ei billig børse så vil jeg ikke bruke så mye penger på den. Tre stokken som sitter på nå er grei den men jeg liker syntet stokker bedre :wink:

 

Så om noen har erfaringer med slike stokker så er jeg glad for deres erfaringer....

Link to comment
Share on other sites

Har ikke stor brukserfaring, men har håndtert noen få ram-line produkter. En 1022-stokk, og et 1022-magasin. Magasinet virket absolutt ikke, og stokken virket mildt sagt "billig".

Magasinet skulle ta haugevis av patroner, men klarte ikke å mate i det hele tatt, og det sprakk når man fylte det helt opp.

 

Konklusjonen min er at de ram-line produktene jeg har håndtert har hatt så lav kvalitet at det er bortkastede penger å kjøpe noe fra ram-line.

Jeg sier ikke at alt de lager nødvendigvis er ubrukelig, men at de tingene jeg har sett ikke vekker tillit.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Ramline stokk på min Winchester m70 i cal 416 rem mag.Bruker denne stokken på jakt da rifla er litt lettere med denne montert.Har ikke hjerte til å ødelegge /skade den orginale meget pene valnøttstokken med å bruke den på jakt.Er storførnøyd med min ramline stokk.Ikke spesielt pen ,men praktisk.Plasten ligner på orginal stokkene til Remington 700 adl modellen med synt stokk.Er litt myk .Har bedda min og Brownel sin beddemasse type gel sitter godt.Du får sikkert en bedre stokk fra Mc Millan,men til en helt annen pris.Den tåler i allefall mye juling uten å bli skrapa opp,og det ser ut til at den tåler rekylen fra .416 Rem mag godt.

Link to comment
Share on other sites

Hadde RamLine på en Winchester M70 en gang. Dritt. Rifla ble tyngre og skjeftet var mykere enn treskjeftet det erstattet. Presisjonen gikk da selvsagt også til helvete. Anbefales ikke. Jeg endte opp med å sette på det gamle skjeftet som ble beddet skikkeli, noe som ga supre samlinger og god motstandsdyktighet mot temperatur og fuktighetsendringer.

Link to comment
Share on other sites

Hadde en svart RamLine på mauseren i 35Whelen i mange år; tung,skikkelig plastikk, mjuk og fin; bråkte noe forjævlig men gjorde jobben. Ble byttet ut med en modifisert M59-stokk i forfjor. Utrolig nok er nøttetrestokken nesten en halvkilo lettere.

 

Stokken ble solgt til en eller annen her inne; har ikke hørt noe klaging så da er den nok i drift enda :lol:

Link to comment
Share on other sites

Har en som ligger til skrekk å avarsel her jeg å den er alt for myk i plasten til mauseren min ivertfal. var på Hjortejakt i høst å da var det en kamerat av meg som hadde en slik stokk å da han kom på post så opdaget han at den var spruket nesten rett av ved kolbehalsen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...