Jump to content

Problemer med hornady dier.


rexton933

Recommended Posts

Hei folkens, trenger litt hjelp her. sitter her med ett sett hornady dier som er rengjort. Så prøvde jeg en hylse i sizer dien, å utn decapping pinnen i så får jeg ikke hele hylsen opp. Og da tenkte jeg som så att jeg prøver det i pressa. gjorde det, men måtte ta i så jeg ble rød i tryne. er det jeg som har gjort feil eller er det feil på dien?

 

har nettopp startet med lading, så jeg har lest i boka som fulgte med og sett introduksjons videon. men får det ikke til.

Link to comment
Share on other sites

Hvis problemet gjelder 2 forskjellige dier i 2 forskjellige kaliber er det brukerfeil.

1. Har du smurt nok?

2. Har du presset litt og litt? Press 1-2mm hver gang du tar hylsa ut og inn og lås dia når den akkurat ikke treffer skuldra. Sjekk så med kammeret på børsa og press litt mer hvis nødvendig.

På helpressing må man bruke litt makt.

Link to comment
Share on other sites

Smørt pitte litt inne i hylse halsen da(ei og anna hylse bare feks i en serie på 100 hylser)?. Jeg må/bruker å gjøre det både på 375 H&H og 6,5 x 55 når jeg helpresser, hvis ikke må jeg bruke endel krefter på å få hylsa tilbake/ut igjen fra dien. Når jeg får pitte litt fett inni mellom inne i halsen, så går presse prosessen veldig lett.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...