Jump to content

Ny stokk til remington 700 sps .308 (H S precision)


vwhotrod

Recommended Posts

Vurderer en liten julegave til meg selv.. Ny stokk til min remington 700 sps .308.

 

Skal evt. kjøpe fra USA og har funnet ut at stocky`s er forholdsvis rimelige på H-S precision.

 

Jeg regner med at jeg skal se etter en "BDL short action" stokk?

 

Noen med erfaringer ifbm noen av disse stokkene?

 

med kinn-stykke:

http://www.stockysstocks.com/servlet/th ... 000/Detail

 

Uten:

http://www.stockysstocks.com/servlet/th ... ton/Detail

 

Dette er vel de eneste som er laget for vanlig løpstykkelse?

Link to comment
Share on other sites

Dette står desverre som INFO:

 

 

International Shipments:

U.S. federal law prohibits it. We have spoken with the U. S. State Department and there is NO amount that can be legally exported without a permit. The law states that, in order to export gun parts, you need a permit and we need a permit. A U.S. Export Permit costs $2500 annually. It takes several months to get one. In other words, no export.

 

That been said you may be able to import it yourself. If your local laws permit we suggest contacting a local customs broker or freight forwarding service with an export permit (many are to be found in a Google search) that can provide a U.S. shipping address and we can ship to them. Some folks apparently have an American friend that purchase the item and forward it to them. Only U.S. address info may be entered into our checkout screens.

 

 

Ser ut til at det kan bli litt wanskelig og få ting hit. :evil:

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Så lende du har en US shipping adr og et fraktfirma som kan sende det videre skal det ikke være noe problem. Jeg bruker jetcarrier, som ikke har noe problem med å sende en stokk videre ettersom dette er lovlig. Har sjekket med politiet og de sa at en riflestokk ikke trenger noen søknad for import.

 

Som du ser i avsnitt to så kan du importere selv og ettersom norge ikke har noen restriksjoner på riflestokker er det bare å handle i vei.

 

Tror jeg kommer til å gå for den med kinnstykke..

Link to comment
Share on other sites

Jeg var klar over jetcarrier,men når jeg skulle ha en stokk fra Brownells så etterlyste de en bekreftelse på at landets lover ikke strider med fritt salg av nevnt våpendel, men Våpenkontoret i Oslo mente at jeg mått sende skriftelig søknad for og få en bekreftelse på dette.

Jeg ble også opplyst om det ikke fantes standarskriv for dette og at dette ville ta tid.

 

Dette er samme kontor som hevder at man må betale avgift for og søke om våpen som arves, så her er kompetansen enorm.

 

Artige tolkninger.

 

Jobber nå en ny dame der ned som er helt super så jeg håper hun kan trekke nivået opp litt der nede.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det ble den fra øverste linken. Kjøpte fra Stockys http://www.stockysstocks.com/servlet/StoreFront

Shippet med Jet Carrier, tok ca 1,5 uke fra jeg bestillte til jeg fikk den. Frakt 350,- stokk 1900 pluss moms= ca 2800 nok

 

Er godt fornøyd med den nye stokken! Den er vesentlig stivere enn den orginale, litt tykkere å holde i og litt mer tacti-cool;-)

Link to comment
Share on other sites

har den stokken uten kinnstykke på et rem. magnumhansen bygg i 223, men har bygget den opp med sitteunderlag, tape og spent rundt en "ammo pouch" sak, så resultatet ble i mine øyne meget pent. Jeg vil legge ved at jeg har bygget opp alle mine rifler på denne måten, og at folk ikke alltid liker å skyte med dem etterpå :lol:

 

Om stokken: Deilig og stiv, virker som veldig god kvalitet. Den er ganske bred foran, slik at harris tofoten sitter litt dårlig.

Stokken er litt for kort for meg, men jeg er 195cm...

ville IKKE kjøpt den med ekstra kinnstykke om du skal bygge på eller lage en kydex kolbeforhøyer senere...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...