Jump to content

Dyre Normahylser.


Robinson

Recommended Posts

Jeg skal bestille meg en del hylser i 7mm08. Jeg har bare brukt omformede 308 hylser hittil. Og har lyst på Norma hylser. Men hvorfor er Norma hylser så avsindig dyre? Kan prisen forsvares? Det er mange amerikanske produsenter med mye rimeligere hylser.

Betaler jeg bare for "merkevaren" når jeg kjøper Norma, eller er de verdt prisen?

Link to comment
Share on other sites

Normahylser er ganske så rimelige hvis du kjøper en pakke fabrikkladet Golden Target hos skytterlaget ditt.

 

Kan du fortelle Robinson og meg hvor du finner goldentarget i 7mm-08 remington? Eller hva med 270rem? 25-06 kanskje? Osv....

 

Er ikke alle som skyter med 6,5x55, 308win og 30-06 vet du :wink:

Link to comment
Share on other sites

Lapua holder som regel bedre enn Norma, er min erfaring.
Det er min erfaring og. Det vesle eg har ladd og skote 7mm-08 har eg pressa ned Norma og Sellier og Bellot, men eg har no ladd nokre andre kaliber og. Normahylser sprikk i halsen dei og. Litt oppskrytte, kanskje? Eg hadde aldri funne på å betala for slike hylser så lenge eg kan pressa ned gratis 308-hylser. Viss den tynne og korte Sevenpipa mi hadde gått ekstremt godt så hadde eg kanskje kjøpt hylser for å begynna på scratch. Då hadde det vorte Lapua, men ikkje for einkvar pris.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...