Jump to content

4" eller 6" løp på Revolver


Tjukken

Recommended Posts

Er det stor forskjell på 4 kontra 6 toms løp på revolver cal 357?

Ser det står flere revolvere i cal 357 på finn med 4" løp.

Personlig liker jeg ikke så godt tunge våpen.....

Men hvis dette har stor innvirkning på presisjonen og siktebilde blir det vel uaktuelt med 4".

Noen som har gode erfaringer med 4" løp?

Link to comment
Share on other sites

Det kommer nok helt an på hva du skal bruke den til.. 6" løp er litt tyngre, som gir bedre rekylopptak, men det viktigste er vel at de 2" gir deg et lengre siktebilde, som gjør det mye lettere å treffe..!

Blir primært revolver og magnum 1 felt, dvs kun program med fri skytestilling... :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er du på gli nå? Bra! :wink:

 

Ved raske forflytninger er det lettere å finne igjen siktebildet med et noe kortere løp, men lengre siktelinje gjør at det er lettere å sikte mer presist.

Jeg tror konsensusen her på kammeret er at til revolverfelt så er vel det optimale 5”, noe jeg selv nok er enig i.

Til Magnum 1 felt derimot så er det greit med 6” da man kan lade lettere med lengre løp, og fortsatt holde faktor.

Skal du bare ha en revolver, vil jeg anbefale en 6”.

 

Jeg hadde faktisk et ”fantastisk elendig” løft på hurtig revolver i dag, kornet var faktisk helt ute av skuret, bare flaks at jeg klarte å vri skuddet inn i det hele tatt, men moro var det uansett!

Link to comment
Share on other sites

Skjønner forskjellen, men dette blir da en avveining i forhold til stabilt eller raskt siktebilde.

Tror du må la meg teste en slik en S&W som dere skryter så fælt av T.....

Men hvor f..... finnes disse med 5" løp?

Er kliss våt av å surfe nettet, men finner ikke noe mellom 4 og 6" løp :?

Haha

Link to comment
Share on other sites

Hei, så du hadde tenkt å bruke Revolveren til Magnum1 felt. Ville bare skyte inn at langt fra alle "Magnum" patroner du putter i klarer faktorkravet med 4" løp, men da prater jeg om fabrikk/kjøpe ammo....Men hvis du lader selv så hadde jeg valgt den som føltes best, ballanse og vekt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...