Jump to content

Docter 8x42 B/CF evt 10x42 B/CF


AlfaRex

Recommended Posts

Hei

 

Er det noen som har erfaring med en av kikkertene nevnt i overskriften?

 

Jeg antar det er en utgående modell, men har kun funnet den i én sammenlikningstest.

 

Hvordan er den ift tilsvarende og andre modeller fra feks Zeiss, Swarovski og Leica?

Er det kanskje mer korrekt å sammenlikne med Meopta, Nikon ol?

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Har nå brukt min 8x42 i 2 år, og må si meg svært fornøyd. Solid, skarp, og bra til skumring.

Jeg foretrakk 8x, da jeg innimellom bruker den på skogen under smygjakt, og ser behovet for å bruke bare en hånd. Fungerte også godt på reinsjakt, selv om jeg til tider savnet 10x. Men - en får ikke alt.

Link to comment
Share on other sites

er disse docter kikekrtene så gode som de sier? det sies jo at docter rent optisk er på høyde med zeiss, swarovski, kahles. Da synes jeg prisene som det var linket til tidligere her var latterlig billig!! : ) Ser selv etter 10 x 42, men er usikker på hva slags kikkert jeg skal velge..

Link to comment
Share on other sites

er disse docter kikekrtene så gode som de sier? det sies jo at docter rent optisk er på høyde med zeiss, swarovski, kahles. Da synes jeg prisene som det var linket til tidligere her var latterlig billig!! : ) Ser selv etter 10 x 42, men er usikker på hva slags kikkert jeg skal velge..

 

Har ikke annen erfaring fra docter en kikkersikte (3-12x56 m/lys) som jeg har brukt i tykt og tynt nå i noen år og det er på høyde med Zeiss. Personlig syns jeg Swarowski er i en egen liga nå om dagen.. teste begge merkene i kikkertutgaven 10-42 her for ei stund siden og der var Swaroen overlegen.... den er også overlegen på pris også desverre....

Link to comment
Share on other sites

Nå tror jeg ikke en skal forvente at man skal få en Swarovski til under halve prisen. Men den Docter kikkerten er veldig mye kikkert for pengene.

Personlig synes jeg at steget opp til dobbel pris, og kanskje vel så det, ikke gir "dobbelt tilbake" rent optisk. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

noen som kan sammenligne docter siktet med en eldre zeiss? har en zeiss 10 x 40. Dette er en bra kikkert, og jeg er veldig fornøyd med den, kan disse sammenlignes? hvordan er de optisk sett?

lurer mest på denne docter kikkerten, da jeg syns det ser ut som et godt tilbud på franktonia.de!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...