Jump to content

Gratis medlemsskap i NOJS, 2010


krone

Recommended Posts

Tror du MV, Omega, Dachs, Bambi, Edward, Reinhard og de andre som dro igang dette er folk som drar i gang noe du ikke kan være med på?

Tror du det er skadelig for skyttersporten?

Tror du de som utgjør styret og medlemmer i dag er med på dette fordi vi er idioter som står for en masse ting du er veldig uenig i?

 

Det er greit å være skeptisk, men dere diskuterer med disse folkene hver dag, dere bør ha fått et visst inntrykk av hva de står for, hva vi står for!

 

Jeg blir litt matt av all mistroen som tydeligvis eksisterer der ute.

 

Dagens utblåsning, takk for meg.

 

-Svaret på alle spørsmålene er det samme: // I utgangspunktet ikke, men hvis du må ha et svar blir det; vet ikke. jeg kjenner dem ikke. Det ville også vært totalt irrelevant dersom jeg var sikker på at organisasjonen fungerte som den skulle, noe den sikkert gjør, men det vet ikke jeg.// (EDIT: har dere noengang tenkt å ta inn over dere at det er deres problem at jeg ikke vet dette, eller vil dere at det skal fortsette slik?)

 

-Jeg er nesten uenig i at vi diskuterer i det hele tatt, og har følgelig ikke et fnugg av inntrykk.

 

-Det er absolutt ikke snakk om mistro. Dette handler om å etterlyse, bruke og forbedre prinsipper og rutiner for å ikke kunne sette hverken organisasjonen eller den enkelte i en uønsket situasjon, og det er noe helt annet.

(EDIT2: Jeg tror det er nødvendig med et eksempel. Da jeg meldte meg inn i et annet forbund, ble jeg i forkant gitt anledning til å overvære lokalt årsmøte som ikkemedlem. -Jeg så at alt fungerte. Det samme forbundet utgir kortfattede referater fra sentralt hold i et tidsskrift som også er tilgjengelig for ikkemedlemmer. Fra sentralt hold er det -som i et politisk parti- normalt ikke snakk om å utbrodere drøftelsene, men bare skissère bakgrunnen for beslutning, og presentere resultatet som alle kan stå inne for etter en god prosess.)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er det bare jeg som tenker på Catch 22?

 

Mange har kritisert andre organisasjoner for å være tungrodde, inngrodde og lite lydhøre for grasrotas meninger. Her har vi den strake motsetningen, en organisasjon så ung at vi fremdeles diskuterer målsetninger og formål. Nå er problemet plutselig at det for lite kjøtt på beinet.

 

*sukk*

 

NOJS er et eksperiment. Et forbund bygget på helt annen lest enn de andre, hvor medlemmene kan diskutere direkte med styret og bli hørt på en måte ingen andre forbund kan tilby. Hva vi skal bli er fremdeles i det blå, føringene ligger i driften av Kammeret og i navnet (Norsk Organisasjon for Jegere og Skyttere). Resten er opp til oss.

 

Hvor mange har hatt mulighet til å følge en organisasjon fra unnfangelsen? Til å forme den som kun en ung skapelse kan formes? Til å skape noe nytt og bedre? Dette er et eventyr, en ekspedisjon med ukjent mål. Bruk pengene du ellers ville brukt på neste ukes Lotto-kupong og ta en liten risiko. Gevinsten kan bli stor.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil derimot vite om det fins et bord, om det er nok stoler, og jeg vil være sikker på at det ikke er termitter i møblementet. Så kan jeg godt være med å dekke på, og kanskje til og med ta oppvasken.

Om vi absolutt skal snakke i bilder...

Hvorfor vil du ikke være med å sette utover stoler og bord, og telle opp og evt. bekjempe de termittene som måtte finnes? Dette huset er ikke ferdig møblert, og det trengs kanskje hjelp. Og trives du ikke når rommene er ferdig møblert, så er døra ut åpen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Og grunnsynet er vel i utgangspunktet at vi vil ha anledning til å drive med vår hobby.
Dette er selvsagt noen jeg kan stille meg bak, men jeg ønsker at det blir beskrevet ennå mer i detalj. I tillegg har jeg tidligere ønsket at enkelte ting, bl.a regnskap publiseres.

 

Jeg tror noe av sakens kjærne, er at det eneste som er felles for alle oss, er at vi er våpenbrukere, og våpeneiere. Og det virker som om mange ønsker å få klarlagt om NOJS skal være en konkurrent til våpeneierforbundet. Jeg tror flere hadde meldt seg inn om man tydelig sa fra at det skal NOJS være.

 

 

Ellers synes jeg det er svært bra at dere forsøker å markedsføre dere!

 

Tenkte jeg skulle skrive at jeg synes dere gjorde en god jobb med markedsføringen på Villmarksmessa. Den politiske platformen som der beskrevet på portalen er godt formulert, og er selvsagt noe jeg kan stille meg bak. Setter stor pris på at dette tilslutt kom fra offesielt hold. Jeg har fått med meg at det er opp til Årsmøtet å endelig vedta dette, men blir overrasket om det ikke blir det.

 

Jeg kunne fortsatt tenke meg å se de tidligere regnskapene, men innser at jeg kanskje ikke får det uten tillgang til medlemskammeret.

 

Med andre ord, er jeg kommet svært nær besluttningen om å melde meg inn. Om det deles ut værvepremier, er det i så fall Vingemutteren som må få meg på lista si. Hans lange innlegg i denne tråden, samt et par PMer, viser evne og vilje til å sette seg inn i hva som blir forsøkt formulert.

Link to comment
Share on other sites

Riktig Vømmøl. Vi ønsker alle kammerater og kompiser velkommen.

 

Takk for gode ord, amatør.

Nå sitter jeg her helt i ørska etter lange dager dager på Villmarksmessa på Lillestrøm og prøver å samle tankene..

Jeg vil gå så langt at jeg kan si at denne messa ble en ubetinget suksess i Nojs' favør. Selv med et så underbemannet team greide vi å "samle inn" kr. 5270,- til veldedighet ved noe så uoriginalt som å steke og selge vafler på standen vår, og vi fikk registrert flere nye medlemmer i Nojs direkte på krakken ved siden av standen. Vi har nå en web-innmelding hvor man kan registrere seg direkte som vi har tatt i bruk i løpet av messedagene. Jeg har ikke full oversikt over hvor mange nyregistrerte medlemmer det ble til slutt, for det var i følge teknikker JegerBomX4 registrert flere nye medlemmer hjemme hos seg selv etter å ha vært på messa å snakket med undertegnede. :D

Det ble ikke så mange nyinnmeldte på disse fire dagene, men alle monner drar. Og vi er i gang!

 

Det fine med markedsføringen vi gjorde på messa var at det blant annet kom en kar innom kun for å bli medlem i Nojs etter å ha lest flyvebladet vårt.

Hvor han hadde lest det er ikke godt å si, men det kan ha vært i det lille rommet hvor man får sitte i fred. :)

Link to comment
Share on other sites

Hva om vi medlemmer får tilgang til en utskriftsvennlig versjon av disse flygebladene, så kan vi henge de opp på den lokale banen og/eller andre steder der folk kan rekrutteres? Bare en tanke.

 

Jeg pleier allerede å spørre folk om de har vært inne på kammeret.no, men hadde vært greit med noe reklamestoff.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...