Jump to content

Noen som har Testet Browning X-Bolt?


tya

Recommended Posts

Hei!

Er på utkikk etter rifle i Kal. 223 og har sikkert kikket på litt for mange varianter. Jeg så i dag på Browning X-Bolt Stainless Stalker. Den så veldig smekker og fin ut. Den skal være presis rett ut av eska, men er det noen som har erfaring eller har hørt en del om denne rifla?

 

Ole

Link to comment
Share on other sites

Selve mekanismen skal være laget slik at man får tatt ut patronen uten at den er avsikret, samt at det skal være en lavere profil på den. Syntes den var fin i forhold til Tikka T3. Den er også ferdig gjenget for lyddemper. Det var det jeg fikk med meg ihvertfall. Hadde vært kult å vite hvordan presisjonen er på disse riflene.

Link to comment
Share on other sites

Hei

Har en x-bolt i 308, skutt bare ca 30 skudd men er fornøyd så langt. Rifla er testet i jeger nr 2 2010.

Den er beddet både foran og bak, i testen hadde den samlinger på 15 mm.Syntstokken er meget god å holde i og kan ikke sammenlignes med diverse hardplaststokker som er på markedet. Den har godt avtrekk, "noe av det beste jeg har prøvd" skriver Alf Martin Bråten i testen. Jeg hadde nok kjøpt den igjen om jeg skulle handle en gang til..

Link to comment
Share on other sites

Pettersprett

Noe av forskjellene mellom a-bolt og x-bolt:

A-bolt har hengslet magasin der du kan ta av magasinet fra underbeslaget eller lade det mens det henger i..

enkel sikring.

X-bolt har løst trommelmagasin, tre-punkts sikring hvor du kan tømme våpenet mens det er sikret, det er en knapp på toppen av hevarmen man trykker ned, den er beddet bak og har kikkertbaser med firepunktsfeste og et bedre avtrekk, kolbekappen tror jeg også er en forbedring fra A-bolten

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte mei ny rifle nylig, var å klåde lit på en tika t3 først, grei børse tenkte jeg, men fikk så

kjenne på en a-bolt, og likte denne mye bedre. Mindre plastikk og bedre synt stokk en på

tikaen. Fikk også et bra pakke tilbud 12500 for a-bolt cal6,5*55 med a-tech maxim og bushnell xlt 3-9*40,

blei så jeg kjøpte denne pakken, angrer ikke på det akkurat. X-bolt har jeg ikke noe erfaring med, synd den

ikke kommer i 6,5 før til neste år, garantert ikke noe dårlig kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Har tänkt mig en X-Bolt i .308 över nyår en gång.

Men gillar fint träverk bäst och skulle helst fått tag i tex en X-Bolt Medallion som har uppgraderat träverk.

Någon som vet om dom finns att köpa i Norge? Bor här sendan 16år men skriver bättre på Svenska.

 

Mvh

Lilja

Link to comment
Share on other sites

Har tänkt mig en X-Bolt i .308 över nyår en gång.

Men gillar fint träverk bäst och skulle helst fått tag i tex en X-Bolt Medallion som har uppgraderat träverk.

Någon som vet om dom finns att köpa i Norge? Bor här sendan 16år men skriver bättre på Svenska.

 

Mvh

Lilja

 

 

Enig at det er fint med tre. Noen som kan si noe om treffpunktforandring med endring i fukt og temperatur på tre vs. plast skjefte. Er det noe å ta hensyn til i praksis i vått vestlandsklima?

 

Her er forøvrig noen omtaler av x-bolt:

http://gunmart.net/gun_review/browning_ ... ampaign=rl

http://www.americanhunter.org/Webconten ... rdware.pdf

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...